PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 45 Narzędzia gospodarki cyfrowej | 93--106
Tytuł artykułu

Informacja jako wartość dodana w usługach dla odbiorców energii

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information: The Added Value to Energy Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W znajdującym się w okresie transformacji sektorze energetycznym poszukuje się nowych ofert i usług pozwalających firmom energetycznym osiągnąć sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Mimo że energia jest dobrem podstawowym, to właśnie zespół oferowanych usług, a nie tylko dostarczanie energii, może zdecydować o sukcesie lub porażce danej organizacji. Wprowadzona kilka lat temu możliwość wyboru sprzedawcy energii stała się przyczyną utraty klientów. Wprawdzie liczba klientów zmieniających sprzedawcę energii nie jest wielka, ale postępująca liberalizacja rynku i dywersyfikacja źródeł zasilania mogą być powodem, dla którego kolejne grupy odbiorców, w tym tzw. drobny odbiór, będą coraz mniej uzależnione od dotychczasowych oferentów. Rozwój technologii związanych z wytwarzaniem i magazynowaniem energii oraz technologii informatyczno-komunikacyjnych zmienia sposób postrzegania przez odbiorców ofert usług energetycznych i okołoenergetycznych.(fragment tekstu)
EN
The paper discusses the concept of added value to energy services. Due to the changes on the energy market, electric power companies must change their business models, shift towards a client-centric and data driven approach. Beside some background information considering added value to energy services, the paper presents a comparison of the research concerning young energy customers' attitude towards energy information based on the surveys conducted in 2013 and 2016.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Berry L., Relationship Marketing of Services - Growing Internet, Emerging Perspectives, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1995, vol. 23, no. 4.
  • Chmielewski K., Kreowanie wartości przez marki korporacyjne, "Marketing i Rynek" 2014, nr 8.
  • Drapińska A., Marketing doświadczeń w przedsiębiorstwach usługowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 8.
  • Gummerus J., Philstrom M., Contex and Mobile Services, Value in Use, "Journal of Retailing and Consumer Services" 2011, vol. 18.
  • Iwińska-Knopp K., Zając D., Logistyka jako determinanta tworzenia wartości dla klienta w handlu elektronicznym, "Marketing i Rynek" 2014, nr 8.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  • Krzyżanowska M., Sieciowe kreowanie i podział wartości a marketing, "Marketing i Rynek" 2014, nr 8.
  • Porter M. E., Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Simon and Schuster, New York 1985.
  • Bartalos P., Wei Y., Blake M. B., Damgacioglu H., Saleh I., Modelling Energy-Aware Web Services and Applications, "Journal of Network and Computer Applications" 2016, vol. 67, http://dx.doi.org/10.2016/j.jnca.2016.01.017.
  • Boman M., Davidsson P., Skarmeas N., Clark K., Gustavsson R., Energy Saving and Added Customer Value in Intelligent Buildings, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/ download?doi=10.1.1.41.6239&rep=rep1&type=pdf.
  • Customer Engagement in an Era of Energy Transformation, PWC Global Power & Utilities, https://www.pwc.nl/nl/assets/documents/pwc-customer-engagement-in-anera- of-energy-transformation.pdf [dostęp 15.07.2016].
  • Sánchez-Fernández R., Ángeles Iniesta-Bonillo M., Efficiency and Quality as Economic Dimensions of Perceived Value: Conceptualization, Measurement, and Effect on Satisfaction, "Journal of Retailing and Consumer Services" 2009, vol. 16, issue 6, November, doi:10.1016/j.jretconser.2009.06.003.
  • Seltitz A., Kalkum F., Rieger V., Smart Energy: New Values from the Energy Network of the Future Success Factors for New and Established Providers, Detecon International, Opinion Paper no. 2011/02, https://pl.scribd.com/document/50198859/Detecon- Opinion-Paper-Smart-Energy-New-Values-from-the-Energy-Networks-of-the- Future-Success-Factors-for-New-and-Established-Providers [dostęp 15.07.2016].
  • Weiller C. M., Pollitt M. G., Platform Markets and Energy Services, EPRG Working Paper no. 1334, Cambridge Working Paper in Economics 1361, http://www.eprg.group. cam.ac.uk/wp-content/uploads/2013/12/1334-PDF.pdf [dostęp 10.07.2015].
  • Yang K., Jolly L. D., The Effects on Consumer Perceived Value and Subjective Norm on Mobile Data Service Adoption between American and Korean Consumers, "Journal of Retailing and Consumer Services" 2009, vol. 16, http://dx.doi.org/10.1016/j. jretconser2009.08.017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496802

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.