PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 | 131--145
Tytuł artykułu

The Role of Storytelling in Building a Brand

Warianty tytułu
Wykorzystanie storytellingu w procesie budowania marki
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Nowadays, storytelling is a well-known tool used in process of building a brand. Despite of popularity of corporates' stories, the elements a good brand story and condition under which story creates a value of a brand remains unclear. The present article is aimed to give an outlook on the role of storytelling in building a brand and how to design a good brand story. This paper is based on literature review. The analysis of polish and foreign surveys reveal that brand story rises positive emotions, unique association and better assessment to a brand. Researchers listed various elements that comprised a good brand story, e.g. authenticity, benefits, first-person narrator, sense of humor. Storytelling gives opportunity to product differentiation and makes consumers less sensitive for a price. (original abstract)
Obecnie storytelling jest powszechnym narzędziem wykorzystywanym w procesie budowania marki. Pomimo popularności historii firmowych elementy dobrze napisanej historii oraz warunki, w których ta historia kreuje wartość marki, pozostają niejasne. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie roli storytellingu w procesie kreowania marki oraz sposobu projektowania użytecznej historii. Artykuł został napisany w oparciu o przegląd literatury. Analiza dostępnych polskich i zagranicznych badań pokazała, że historia marki wywołuje pozytywne emocje, wyjątkowe skojarzenia oraz lepszą ocenę marki. Naukowcy wymieniają rozmaite elementy, z których składa się skuteczna historia, takie jak: autentyczność, korzyści, pierwszoosobowa narracja, poczucie humoru. Storytelling stwarza możliwość różnicowania produktu i czyni konsumentów mniej wrażliwymi na cenę. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
131--145
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Chaudhuri A., Holbrook M.B., The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: the role of brand loyalty, "Journal of Marketing" 2001, 65(2).
  • Chiu H.C., Hsieh Y.C., Kuo Y.C., How to align your brand stories with your products, "Journal of Retailing" 2012, 88(2).
  • Granitz N., Forman H., Building self-brand connections: Exploring brand stories through a transmedia perspective, "Journal of Brand Management" 2015, 22(1).
  • Huang W.Y., Brand story and perceived brand image: Evidence from Taiwan, "Journal of Family and Economic Issues" 2010, 31(3).
  • Hur W.M., Ahn K.H., Kim M., Building brand loyalty through managing brand community commitment, "Management Decision" 2011, 49(7).
  • Iglesias O., Bonet E., Persuasive brand management: How managers can influence brand meaning when they are losing control over it, "Journal of Organizational Change Management" 2012, 25(2).
  • Lin C.H., Chen M.Y., "Being hooked" by a brand story: a view of regulatory focus, "European Journal of Marketing" 2015, 49(5/6).
  • Lundqvist A., Liljander V., Gummerus J., Van Riel A., The impact of storytelling on the consumer brand experience: The case of a firm-originated story, "Journal of Brand Management" 2013, 20(4).
  • Samu S., Krishnan Lyndem P., Litz R.A., Impact of brand-building activities and retailerbased brand equity on retailer brand communities, "European Journal of Marketing" 2012, 46(11/12).
  • Spear S., Roper S., Using corporate stories to build the corporate brand: an impression management perspective, "Journal of Product & Brand Management" 2013, 22(7).
  • Wallström Å., Karlsson T., Salehi-Sangari E., Building a corporate brand: The internal brand building process in Swedish service firms, "Journal of Brand Management" 2008, 16(1-2).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171497163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.