Warianty tytułu
The Kaizen System as a Tool for the Development of the Social Potential of Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na znaczenie systemu kaizen we współczesnych organizacjach. Autor stawia tezę, że system kaizen przy odpowiedniej jego konstrukcji i zarządzaniu przyczynia się do rozwoju potencjału społecznego w organizacjach, a przez to - w perspektywie długofalowej - umacnia pozycję danej organizacji w otoczeniu. Opracowanie zawiera wnioski z badań empirycznych prowadzonych przez autora. Badania dotyczyły określenia korzyści z systemu kaizen dla organizacji oraz dla pracowników, a także zmierzały do zdefiniowania oczekiwań wobec skutecznych systemów kaizen w organizacjach.(abstrakt oryginalny)
The aim of this study is to show the Kaizen system, which contributes to the development of the social potential of organizations. The Kaizen system must be properly designed and maintained. Proper Kaizen system contributes to strengthening the company's competitive position in a long time. The paper contains the conclusions of empirical research conducted by the author. The study involved determining the benefits of Kaizen system for the organization and for employees, and also aimed to define expectations for effective Kaizen systems in organizations.(original abstract)
Czasopismo
---
Strony
32--40
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- 1 Dekier Ł., Grycuk A., 2014, Programy sugestii pracowniczych. Doświadczenia polskich przedsiębiorstw, SLMP, Wrocław.
- 2 Deming W.E., 2012, Wyjście z kryzysu, OpEx Books, Wrocław.
- 3 Hamel M.R., 2014, Warsztaty kaizen, Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław.
- 4 Imai M., 2007, Kaizen, klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, MT Biznes, Warszawa.
- 5. Janiszewski J.M., 2016, Kaizen i lean management jako źródło innowacji w przedsiębiorstwie w: Rosat D., Wiśniewska J. (red.) Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce - dylematy i sposoby wspierania środkami Unii Europejskiej, CeDeWu.pl, Warszawa.
- 6 Janiszewski J.M., Krasiński M, 2017, Rola pomysłów pracowniczych i kultury kaizen w kreowaniu innowacyjności przedsiębiorstw, Studia i Prace WNEiZ US, nr 48/3 2017, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 403-414.
- 7. Janiszewski J.M., Siemieniuk K., 2012, Lean Management jako koncepcja wspomagająca zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie, Studia i Prace WNEiZ US, nr 30, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin., s. 49-64.
- 8. Janowska Z., 2010, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
- 9 Krasiński M., 2014 , Kulturowe uwarunkowania wykorzystania japońskich koncepcji, metod i technik zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- 10. Leksykon Lean, 2010, Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska, Wrocław.
- 11. Magier-Lakomy E., 2015, Potencjał kulturowy i społeczny oraz zasoby ludzkie w procesach zarządzania, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk.
- 12. Miller J., Wróblewski M., Villafuerte J., 2014, Kultura kaizen. Budowanie i utrzymywanie kultury ciągłego doskonalenia, MT Biznes, Warszawa.
- 13. Piasecka-Głuszak A., 2013, Korzyści z wdrożenia lean management w polskich przedsiębiorstwach w dobie kryzysu - wyniki badań ankietowych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 315, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, s. 99-111.
- 14. Pocztowski A., 2007, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
- 15. Rother M., Shook J., 1999, Learnig to see, Lean Enterprise Institute, Cambridge.
- 16. Warwas I., Rogozińska-Pawełczyk A., 2016, Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171497747