PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 10 | 39--49
Tytuł artykułu

Wielopoziomowy model przedsiębiorczości wewnętrznej w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Multilevel Model of Internal Entrepreneurship in Development of Small and Medium Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania było wskazanie istoty i znaczenia przedsiębiorczości wewnętrznej oraz opracowanie wielopoziomowego modelu przedsiębiorczości wewnętrznej, jak również diagnoza poziomu wdrażania przedsiębiorczości wewnętrznej. Analizę empiryczną przeprowadzono w trzech małych przedsiębiorstwach. Do badań został wykorzystany wywiad oraz kwestionariusz z pięciostopniową skalą Likerta. Badania wykazały, że przedsiębiorczość wewnętrzna jest wdrażana w badanych przedsiębiorstwach w dużym stopniu.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this study was to identify the nature and significance of internal entrepreneurship and elaboration a multi-level model of internal entrepreneurship. Moreover, the diagnosis and assessment of the introduction of internal entrepreneurship was conducted. Empirical analysis was made in three small companies. The study was based on interview and questionnaire with a five- point Likert scale. Studies have shown that the internal entrepreneurship is implemented in the surveyed enterprises to a large extent.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Antoncic B., Hisrich R.D., 2003, Clarifying the intrapreneurship concept, Journal of Small Business and Enterprise Development, vol. 10, s.7-24.
  • 2. Bieniok H., 2012, Kreatywność jako szansa i determinanta rozwoju przedsiębiorstwa, w: Stabryła A., Woźniak K. (red.), Determinanty potencjału rozwoju organizacji, Miles, Kraków.
  • 3. Bitzer M., 1991, Intrapreneurship - Unternehmertum in der Unternehmung, Schaffer, Stuttgart.
  • 4. Bławat E., 2003, Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, GTN, Gdańsk.
  • 5. Czerniachowicz B. 2011, Uwarunkowania przedsiębiorczości korporacyjnej na przykładzie przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego, Zeszyty Naukowe Studia i Prace WNEiZ Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 21, Szczecin.
  • 6. Glapiński A., 2012, Schumpeterowska teoria przedsiębiorcy, czyli skąd się bierze pies, Konsumpcja i Rozwój, nr 1, s.3-12.
  • 7. Gorzelany-Dziadkowiec M., 2016, Przejawy przedsiębiorczości wewnętrznej, w: Kozień E., Czaja I. (red.) Przedsiębiorczość korporacyjna - rynek, strategie, zarządzanie, Difin, Warszawa, s.118-137.
  • 8. Gruszecki T., 1994, Przedsiębiorca w teorii ekonomii, CEDOR, Warszawa.
  • 9. Koźmiński A.K., 2004, Zarządzanie w warunkach niepewności - podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa.
  • 10. Klonowska-Matynia M., Palinkiewicz J. 2013, Przedsiębiorczość w teorii ekonomicznej, Zeszyty Naukowe Politechniki Koszalinskiej, nr 17, Koszalin.
  • 11. Machaczka J., 1998, Zarządzanie rozwojem organizacji, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • 12. McGowan P., 1996, Innowacja i przedsiębiorczość wewnętrzna, w: Stewart D. (red), Praktyka kierowania, PWE, Warszawa.
  • 13. Moszkowicz M., 2005, Zarządzanie strategiczne - systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa.
  • 14. Penc J., 2003, Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa.
  • 15. Pierścionek Z., 2001, Strategie rozwoju firmy PWN, Warszawa.
  • 16. Puto A. 2016, Przedsiębiorczość pracowników stymulanta rozwoju przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 419, Wrocław.
  • 17. Targalski J., 1999, Przedsiębiorczość i rozwój firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171498251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.