PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 10 | 89--96
Tytuł artykułu

Prosument i oferent jako partnerzy marketingowi

Warianty tytułu
Prosumer and Offeror as the Marketing Partners
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono kwestie partnerstwa marketingowego między nabywcami i oferentami. Wskazano korzyści wynikające z przyjęcia prosumpcyjnej orientacji marketingowej przez oferentów. Na podstawie wyników badań empirycznych stwierdzono, że pogarszają się odczucia respondentów związane z rolą, jaką przypisują im oferenci. Większość badanych uważała także, że działania oferentów związane z aktywizowaniem nabywców nie są skuteczne. Analiza czynnikowa przeprowadzona dla 2 grup ankietowanych wyodrębnionych ze względu na ocenę tego parametru wskazuje, że ma ona znaczenie, jeśli chodzi o zakres prosumpcyjnej aktywności odbiorców.(abstrakt oryginalny)
EN
In the article the marketing partnership between final purchasers and offerors is presented. The advantages related to marketing prosumeric orientation are underlined. On the base of the results of the empirical researches one can state that respondents' feelings connected with the role given them by offerors are made worse. In the opinions of majority of them the offerors' activity aiming to active consumers are not effective. Taking into consideration the opinions about these activities respondents are shared on 2 groups. The factor analysis conducted for each of them shows that this parameter has the meaning in the case of scope of respondents' prosumeric activity.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • 1. Abdi H., Williams L. J., 2010, Principal component analysis, Wiley Interdisciplinary Reviews: Computational Statistics, vol. 2, nr 4, s.433-459.
  • 2. Baruk A., 2014, Nabywcy, czy prosumenci - rola rynkowa współczesnych odbiorców, Marketing i Rynek, nr 8, s.977-981.
  • 3. Cherchem M., 2012, The Impact of the Imitation and Innovation Marketing in Services, Technology and Investment, vol. 3, s.57-62.
  • 4. Chesbrough H., Schwarts K., 2007, Innovating business models with co-development partnerships, Research Technology Management, nr 1, s.55-59.
  • 5. Etgar M., 2008, A descriptive model of the consumer co-production process, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 36, nr 1, s.97-108.
  • 6. Hoyer W., Chandy R., Dorotic M., Krafft M., Singh S., 2010, Consumer co-creation in new product development, Journal of Service Research, vol. 13, nr3, s. 283-296.
  • 7. Mróz B., 2014, Relacje konsument - przedsiębiorstwo: nowe wyzwania dla nauk o zarządzaniu, w. Romanowska M., Cygler J.(red.), Granice zarządzania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s.55-66.
  • 8. Poetz M., Schreier M., 2012, The Value of Crowdsourcing: Can Users Really Compete with Professionals in Generating New Product Ideas? Journal of Product Innovation Management, vol. 29, nr 2, s.245-256.
  • 9. Stabryła A., 2013, Wskaźnikowa i punktowa analiza funkcjonalności systemów zarządzania procesowego, Zeszyty Naukowe. Zarządzanie. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, nr 910, s.5-19.
  • 10. Suszyński O., 2014, Współtworzenie wartości jako proces przesuwający granice organizacji i zarządzania, w: Romanowska M., Cygler J.(red), Granice zarządzania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s.31-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171498273

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.