PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 10 | 97--106
Tytuł artykułu

Efektywność zachowań a poziom kompetencji społecznych w świetle badań

Warianty tytułu
The Effectiveness of Behavior and Social Competence in the Light of Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kompetencje społeczne stanowią podstawy skutecznego i sprawnego funkcjonowania człowieka w grupie. To dzięki posiadanym umiejętnościom interpersonalnym dobrze radzi sobie on w kontaktach z innymi ludźmi. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że poziom kształtowania się kompetencji społecznych w grupie badanej przeciętnie osiąga wysoki poziom. Istnieje wyraźny związek pomiędzy kształtowaniem się kompetencji społecznych a efektywnością zachowania, która na badanym przykładzie egzemplifikowana jest wynikiem sportowym. Wyniki przeprowadzonych badań są dowodem na to, że wysoki poziom kształtowania się kompetencji społecznych wpływa korzystnie na osiągnięcia sportowe.(abstrakt oryginalny)
EN
The results of the study showed that the level of formation of social competence in the study group on average achieves a high level. There is a clear relationship between the evolution of social competence and effectiveness behavior that the examined example, exemplified is the result of sports. The results of the study are proof that high levels of formation of social competence has a beneficial effect on sporting achievements. Słowa kluczowe: kompetencje społeczne, asertywność, relacje interpersonalne, ekspozycja społeczna. Keywords: social competence, assertiveness, interpersonal relationships, social exposure.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Armstrong M., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 2. Aronson E., Wilson D. Т., Akert R. M., 1998, Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 3. Boyatzis R., 1982, The Competent Manager, Wiley, New York.
  • 4. Ferguson J., 2006, Asertywność doskonała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • 5. Filipowicz G., 2014, Zarządzanie kompetencjami: Perspektywa firmowa i osobista, Wolters KI u we r, Warszawa.
  • 6. Góralska R., Madalińska-Michalak J., 2012, Kompetencje emocjonalne nauczyciela, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • 7. Kęsy M., 2013, Kształtowanie kompetencji menedżerskich personelu medycznego w szpitalach, Wydawnictwo UJ, Kraków.
  • 8. Król-Fijewska M., Fijewski, P., 2007, Asertywność menedżera, PWE, Warszawa.
  • 9. Krysa L., Kupaj L., 2014, Kompetencje coachingowe nauczycieli: Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, Wolters Kluwer, Warszawa
  • 10. Martowska K., 2012, Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych, Liberi Libri, Warszawa.
  • 11. Matczak A., 2001, Kwestionariusz kompetencji społecznych. Podręcznik, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Warszawa.
  • 12. McClelland D., 1973, Testing for competence rather than intelligence, American Psychologist, 28(1), s.1-14.
  • 13. Miller L., Rankin N., Neathey F., 2001, Competency Frameworks in UK Organizations, CIPD, London.
  • 14. Mrozowicz K., 2010, Teoria Względności Akomodacyjnej. Rola struktury i mechanizmu kompetencji w adaptacji jednostki do organizacji, Organizacja i Kierowanie, 5(143)2010), s.89-105.
  • 15. Oleksyn T., 1999, Zarządzanie kompetencjami w organizacji, Humanizacja Pracy.
  • 16. Oleksyn T., 2006, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 17. Rogaska A., 2015, Zdolności emocjonalne, kompetencje społeczne a postawa "mieć", "być" u młodzieży, Promotor, Warszawa.
  • 18. Sajkiewicz A., 2002, Nowe metody pracy z ludźmi. Organizacja procesów personalnych, Poltex, Warszawa.
  • 19. Smółka P., 2007, Coaching miękkich kompetencji, w: Kaczmarek R., Żabicki P. (red), Psychologia biznesu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • 20. Stabryła A. [red], 2010, Zarządzanie w kryzysie, Mfiles, Warszawa 2010.
  • 21. Szyderski M., 2015, Proces zarządzania zasobami ludzkimi w świetle badań kompetencji społecznych u judoków i karateków, maszynopis pracy magisterskiej, Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, Katowice.
  • 22. Tucholska K., 2005, Zagadnienie kompetencji w psychologii, Roczniki Psychologiczne, 8, s.11-36.
  • 23. Urbanek G., 2011, Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa: Zasoby niematerialne w nowej gospodarce, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • 24. Zimbardo P.G., Gerrig J.G., 2012, Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171498281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.