PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 47 T. 1. Problemy współczesnej ekonomii | 69--77
Tytuł artykułu

Case study jako akcelerator transmisji wiedzy i rozwoju gospodarek opartych na wiedzy

Warianty tytułu
Case Study as an Accelerator of Knowledge Transmission and of the Development of the Knowledge-Based Economies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczenie kształcenia ekonomicznego i tego z zakresu przedsiębiorczości we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy jest niepodważalne, ważna jest jednak nie tylko nauczana treść, ale również stosowane metody nauczania. Case study może być dobrym narzędziem nauczania w edukacji ekonomii i przedsiębiorczości, ponieważ jest zorientowane na problem, a także na studenta, oraz uwzględnia pracę zespołową. Wykorzystanie metody case study ułatwia analizę postaw przedsiębiorczych i praktyki gospodarczej. Case study, poprzez kształtowanie kompetencji miękkich, pobudza transmisję wiedzy, ułatwia jej absorbcję, dzięki czemu może przyczyniać się do rozwoju gospodarek opartych na wiedzy. (abstrakt oryginalny)
EN
The importance of economic and entrepreneurship education in the modern knowledge economy is indisputable, where increasing importance is being made not only to the content but also to the methods of teaching. Case study can be a good teaching tool in education, economics and entrepreneurship, because it is task oriented, as well as it involves students and incorporates teamwork. The use of case study method facilitates the analysis of economic behavior and business practice. Case study by the development of soft skills stimulates the transmission of knowledge, facilitates its absorption and may thus contribute to the development of knowledge-based economies. (original abstract)
Rocznik
Strony
69--77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Balan, P., Metcalfe, M. (2012). Identifying teaching methods that engage entrepreneurship students. Education and Training, 54, 368-384.
  • Cranston, N. (2008). The use of cases in the leadership development of principals. A recent initiative in one large education system in Australia. Journal of Educational Administration, 46, 581-597.
  • Flyvbjerg, B. (2011). Case study. W: N. Denzin, Y. Lincoln (red.), The Sage Handbook of Qualitative Research (s. 301-316). Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Gaweł, A. (2012). Metoda studium przypadku w edukacji przedsiębiorczej i menedżerskiej w gospodarce opartej na wiedzy. W: P. Ammerman, A. Gaweł, M. Pietrzykowski, R. Rauktienė, T. Williamson (red.), Metoda studium przypadku w edukacji biznesowej (s. 27-41). Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
  • Gregory, J., Jones, R. (2009). Maintaining competence: a grounded theory typology of approaches to teaching in higher education. Higher Education, 57, 769-785.
  • Heinonen, J. (2007). An entrepreneurial-directed approach to teaching corporate entrepreneurship at university level. Education and Training, 49, 310-324.
  • Heinonen, J., Poikkijoki, S. (2006). An entrepreneurial-directed approach to entrepreneurship education: mission impossible? Journal of Management Development, 25, 80-94.
  • Huggins, R. (2008). Universities and knowledge-based venturing: finance, management and networks in London. Entrepreneurship and Regional Development, 20, 185-206.
  • Jaques, T. (2008). A case study approach to issue and crisis management. Schadenfreude or an opportunity to learn? Journal of Communication Management, 12, 192-203.
  • Koellinger, P. (2008). Why are some entrepreneurs more innovative than others? Small Business Economics, 31, 21-37.
  • Little, V., Brookes, R., Palmer, R. (2008). Research-informed teaching and teaching-informed research; the Contemporary Marketing Practices (CMP) living case study approach to understanding marketing practice. Journal of Business and Industrial Marketing, 23, 124-134.
  • Maskell, P., Malmberg, A. (1999). Localised learning and industrial competitiveness. Cambridge Journal of Economics, 23, 167-185.
  • Nabi, G. Linan, F. (2011). Graduate entrepreneurship in the developing world: intentions, education and development. Education and Training, 53, 325-334.
  • Ó Cinneide, B. (2006). Developing and teaching student oriented case studies. The production process and classroom/examination experiences with "entertaining" topics. Journal of European Industrial Training, 30, 349-364.
  • Penc, J. (2011). Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Peterson, P., Quarstein, A. (2001). Assessment of case study courses. Quality Assurance in Education, 9, 46-53.
  • Prince, M. (2004). Does Active learning Work? A Review of the Research. Journal of Engineering Education, 93 (3), 223-231.
  • Roselle, A. (1996). The case study method. A learning tool for practicing librarians and information specialists. Library Review, 45, 30-38.
  • Skrzypek, E., Grela, E. (2006). Knowledge-Based. Economy Determinans - A Comparative Analysis of the Economics of Poland and Other EU Countries. MIC'06 Management International Conference: Advancing Business and Management in Knowledge Based Society, 7th International Conference of the Faculty of Management, Koper, University of Primorska, Slovenia.
  • Smith, K., Beasley, M. (2011). Graduate entrepreneurs: intentions, barriers and solutions. Education and Training, 53, 722-740.
  • Tan, S., Ng, C. (2006). A problem-based learning approach to entrepreneurship education. Education and Training, 48, 416-428.
  • Zakrzewska, M. (2014). Analiza wybranych wymiarów kapitału społecznego - wyniki badań. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 826, 369-385.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171499906

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.