Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Directions of Changes in Health Care
Języki publikacji
Abstrakty
Społeczeństwa Europy, w tym także Polski, starzeją się, a to zwiększa popyt na wydatki w sferze zdrowia. Wzrastać też będą ceny nowych leków i technologii medycznych. Fundusze na ubezpieczenia zdrowotne nie będą mogły w pełni pokryć rosnącego popytu na świadczenia medyczne. Państwa będą się wycofywały z ponoszenia odpowiedzialności za zdrowie obywateli. Będzie wzrastał udział pacjentów za płacenie za usługi medyczne. Zwiększy się zainteresowanie dbałością o własne zdrowie, także samoopieką. Zmieni się rola aptek na rynku. Jako placówki z sąsiedztwa będą służyły pomocą, opieką farmaceutyczną. Wsparciem dla pacjentów będzie wiedza dostępna w mediach społecznościowych, także w różnych aplikacjach na telefony. Pomocne będzie korzystanie z osiągnięć ekonomii behawioralnej dla wspierania zdrowia pacjentów. (abstrakt oryginalny)
European societies, including Poland, are aging, and this increases the demand for health spending. The prices of new medicines and medical technologies will also increase. Health insurance funds will not be able to fully cover the growing demand for medical care. States will disclaim responsibility for the health of citizens. The proportion of patients paying for medical services will increase. There will be an increased interest in managing your own health, including self-care. The role of pharmacies in the market will change. As neighborhood facilities, they will be of assistance, providing pharmaceutical care. Patient support will be available in social media, as well as in various mobile applications. It will be helpful to use the achievements of behavioral economics to support the health of patients. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
42--52
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Ariely, D. (2017). Szczera prawda o nieuczciwości. Sopot: Smak Słowa.
- Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego. Gdańsk: GWP.
- Damasio, A. (1999). Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg. Poznań: Rebis.
- Duhigg, C. (2013). Siła nawyku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Gazzaniga, M. (2013). Kto tu rządzi - ja czy mój mózg? Sopot: Smak Słowa.
- Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Sopot: Smak Słowa.
- Harari, Y. (2014). Od zwierząt do bogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.
- Laloux, F. (2015). Pracować inaczej. Warszawa: Studio Emka.
- Mlodinow, L. (2016a). Krótka historia rozumu. Warszawa: Prószyński.
- Mlodinow, L. (2016b). Nieświadomy mózg. Warszawa: Prószyński.
- Mruk, H., Michalik, M. i Barałkiewicz, T. (2013). Marketingowe zarządzanie apteką. Kraków: Wolters Kluwer.
- Ohme, R. (2017). Emo sapiens. Harmonia emocji i rozumu. Wrocław: Bukowy Las.
- Pacenti, G. i Mancini, P. (2015). Marketing produktów farmaceutycznych. Nowe strategie dla sektora ochrony zdrowia. Warszawa: CeDeWu.
- Pink, D.H. (2011). Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację. Warszawa: Studio Emka.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171501122