PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
16 (2017) | nr 4 | 161--168
Tytuł artykułu

Development Factors for Cross-Border B2C E-Commerce in the World and in Poland

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Uwarunkowania rozwoju transgranicznego handlu elektronicznego B2C na świecie i w Polsce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The study attempted to identify the factors determining the development of CBEC B2C e-commerce in the world and in Poland. The level of CBEC development in selected countries has been shown. CBEC is a dynamically developing trading sector in the world. Countries differ in terms of CBEC development, which is due to the varying levels of selection of the products in their internal markets and the economic development of a particular country. CBEC's worldwide development is also largely due to the international B2C electronic marketplaces. The barriers to the development of CBEC in the world include inadequate regulations to CBEC specificity, problems and costs of logistics and difficulties in conducting online marketing on foreign markets. (original abstract)
W opracowaniu podjęto próbę identyfikacji czynników warunkujących rozwój transgranicznego handlu elektronicznego CBEC typu B2C na świecie i w Polsce. Pokazano stopień rozwoju CBEC w wybranych krajach. Można stwierdzić, że CBEC jest dynamicznie rozwijającym się sektorem handlu na świecie. Kraje różnią się pod względem rozwoju CBEC, co wynika z różnego poziomu zasobności w produkty ich rynków wewnętrznych oraz rozwoju gospodarczego danego kraju. Do rozwoju CBEC na świecie w znacznym stopniu przyczyniły się międzynarodowe rynki elektroniczne B2C. Do barier rozwoju CBEC na świecie można zaliczyć niedostosowania regulacji prawnych do specyfiki CBEC, problemy i koszty logistyczne oraz trudności w prowadzeniu działań marketingowych online na rynkach zagranicznych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
161--168
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
Bibliografia
  • APEC Business Advisory Council, University of Southern California, Marshall School of Business (2015). Driving Economic Growth Through Cross-Border E-Commerce in APEC: Empowering MSMEs and Eliminating Barriers, 5.
  • Ballebye, H., Moller, Boivie A., Wahl, J., Jensen, K., Nygard, A., Basalisco, B. (2016). Principles of e-commerce delivery prices. Copenhagen Economics, 39.
  • Bełcik, A. (2014).Warto przekroczyć granice w internecine. "Puls Biznesu" from 29.10.2014, 7.
  • Brennan, T. (2017). China signals suport for cross-border e-commerce, http://www.analiza.com [accessed: 25.06.2017].
  • Campi, A. (2012). How Strong Is User Authentication? ISACA Journal, 5, 42.
  • Cheliński, R., Szymkowiak, B. (2017). Cross Border eCommerce. Szansa czy zagrożenie? Poczta Polska, 6, 26.
  • Czerniawski, M., Wiercińska-Krużwska, A. (2017). Międzynarodowe aspekty handlu elektronicznego w praktyce przedsiębiorscy. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. http://www.web.gov.pl [accessed: 12.06.2017].
  • Fajferek K. (2017). Cross Border eCommerce. Szansa czy zagrożenie? Poczta Polska, 37.
  • Fechner, I. (2007). Zarządzanie łańcuchem dostaw. Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań.
  • Gałuszka, J. (2013). How to tax e-commerce - global or national problem. Studia Ekonomiczne, 150, 193-202.
  • Huang, S., Li, C., Lin, C. (2007). A literature review of online trust in business to consumer e-commerce transactions. Issues in Information Systems, 8 (2), 63.
  • Kawa, A. (2017). Supply chains of cross-border e-commerce. [In:] D. Król, N. Nguyen, K. Shirai (Eds), Advanced Topics in Intelligent Information and Database Systems. Springer International Publishing.
  • Kommerskollegium (2012). E-commerce - New opportunities, new barriers. A survey of e-commerce barriers in countries outside the EU. The National Board of Trade.
  • Laubscher, H. (2017). Why Cross Border Ecommerce is the Future of Ecommerce. Retrieved from https://ecommerce-platforms. com [accessed: 15.06.2017].
  • Laudon, K., Traver, C. (2016). E-commerce, business, technology society. Pearson Education Limited.
  • LTP Team (2015). Everything You Need to Know About Cross-Border E-commerce, https://letstalkpayments.com [accessed: 02.09.2017].
  • Mazurek-Łopacińska, K. (2016). The cultural paradigm in marketing. Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia 15 (3), 65-66.
  • Mazurkiewicz, P. (2017). Polacy ruszyli na zakupy internetowe do Chin. "Rzeczpospolita", from 13.07.2017, 10.
  • Pittayachawan, S., Singh, M. (2004). Trust Models in E-Commerce Environment. The Fourth Internetional Conference on electronic Business (ICEB 2004) Beijing, 902.
  • Renfrow, J., Donela, T. (2017). Top 5 challenges of cross-border e-commerce. Retrieved from http://www.fierceretail.com [accessed: 17.06.2017].
  • Turban, E. (2006). Electronic Commerce (2006). Pearson Education. Upper Saddle River.
  • Vasquez, J., Duncan, H., Stephany, Ph. (2017). The European mini one-stop shop: A model for future indirect tax compliance?
  • Zalega, T. (2017). Smart shopping in consumer behaviour of Polish seniors (report from own research). Acta Scientiarum Polonorum Oeconomia, 16 (3), 101-110.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171501942

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.