PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 126, T.2 | 259--267
Tytuł artykułu

Wykorzystanie e-usług - społeczne potrzeby i ograniczenia

Autorzy
Warianty tytułu
E-servieces in USE - Social Needs and Barriers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poddano rozważaniom wybrane aspekty dotyczące umiejętności cyfrowych Polaków w świetle najnowszych danych i badań statystycznych oraz ich wpływ na rozwój e-usług. W pierwszej kolejności przedstawiono definicję oraz podstawowe warunki dotyczące e-usług. Następnie podjęto próbę analizy dostępności technologii teleinformatycznych oraz kompetencji cyfrowych społeczeństwa w latach 2015-2016. Ostatnią część artykułu poświęcono przyczynom braku dostępu do internetu, niskich umiejętności cyfrowych oraz wykluczeniu cyfrowemu. Ważną składową każdego z tych rozdziałów jest refleksja nad stanem e-administracji w Polsce.(abstrakt oryginalny)
EN
The article deals with the issue of digital skills in polish society in the light of the latest data and their impact on the development of e-services. First is shown a definition and basic conditions of talking about e-services. Next, attempt to analyze the availability of ICT and digital literacy in society in 2015-2016. In the end, there is devoted to the causes oflack of access to the internet, low digital literacy and digital exclusion. An important component of each of these chapters is a reflection on the state of e-government in Poland.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
259--267
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Analiz i Rozwoju Rynku ICT
Bibliografia
  • Batorski, D., Płoszaj, A., Jasiewicz, J., Czerniawska, D., Peszat, K. (2012). Diagnoza i rekomendacje w obszarze kompetencji cyfrowych społeczeństwa i przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w kontekście zaprogramowania wsparcia w latach 2014-2020. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
  • Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Rola e-administracji w rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 598. Ekonomiczne Problemy Usług, 58.
  • Castells, M. (2011). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Dijk van, J. (2005). The Deepening Divide. Inequality in The Information Society, Thousand Oaks. CA: Sage Publications.
  • Flis, R., Szut, J., Mazurek-Kucharska, B., Kuciński, J. (2009). E-usługi definicja i przykłady. Warszawa: PARP.
  • GUS 2016, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016 roku. Wyniki badań statystycznych z lat 2012-2016, Informacje i Opracowania Statystyczne Warszawa.
  • Hawrysz, L. (2015). E-usługi publiczne. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 44/1.
  • Kuciński, J. (2009). Działania stymulujące rozwój e-usług i produktów cyfrowych. Warszawa: PARP.
  • Kutera, R., Machura, P. (2011). Rola e-edukacji w dążeniu do e-integracji społeczeństwa informacyjnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 651. Ekonomiczne Problemy Usług, 68.
  • Pander, A. (2015). (Ni)e-administracja w polskich gminach. Prace Naukowe WWSZIP, 34 (4).
  • Popiołek, M. (2013). Wykluczenie cyfrowe w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 32, 310-320.
  • Stawicka, A. (2015). Wykluczenie cyfrowe w Polsce. Warszawa: Kancelaria Senatu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171504021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.