PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 44 | nr 4 | 145--157
Tytuł artykułu

Rynek szkół językowych w Toruniu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Laguage Schools in Toruń
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gospodarki krajów wysoko rozwiniętych coraz częściej określa się mianem "gospodarek opartych na wiedzy", ponieważ to wiedza jest uznawana za kluczowe bogactwo decydujące o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Z tego powodu wzrosło znaczenie rynku usług edukacyjnych dla gospodarki. Jednym z rodzajów wiedzy, który może przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa jest znajomość języków obcych - dlatego w ramach rynku usług edukacyjnych wyróżnia się rynek szkół językowych. Rynek ten pełni nie tylko ważną rolę dostarczając gospodarce pracowników wykwalifikowanych w zakresie języków obcych, ale także może być uważany za atrakcyjny obszar do prowadzenia działalności gospodarczej. W niniejszej pracy autor podejmuje próbę analizy rynku szkół językowych, zarówno w szerokim zakresie jak i w odniesieniu do rynku regionalnego na obszarze Torunia. (abstrakt oryginalny)
EN
Economies of well-developed countries are commonly called "economies based on knowledge", because knowledge is considered key resource which decides whether the company will succeed or fail. For this reason the importance of education service market has recently growth. One kind of knowledge which can help a company succeed is the ability to speak in foreign languages - therefore we distinguish language schools market within the education service market. This market is important not only because it provides the economy with skilled employees, but also is may be viewed as an attractive area to set up a compay. In this article I analyze the language schools market in both a wide scope and also a regional market. (original abstract)
Rocznik
Tom
44
Numer
Strony
145--157
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Femiak J. (2010), Właściciel szkoły językowej - wyzwania na poszczególnych etapach rozwoju organizacji, [online] www.macmillan.pl/images/stories/fEMIAK_art_ na_wresie_mailing_Macmillana_2010.pdf, [27.08.2016].
  • Gierszewska G. i Romanowska M. (2009), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Ostrowska I. (2012), Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku [w:] Rosa G. (red.), Zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Uroda J. (2010), Rola serwisu internetowego uczelni wyższej w komunikacji marketingowej [w:], Dacko-Pikiewicz Z. i Szczepańska-Woszczyna K. (red.), Zarządzanie marketingiem w szkole wyższej. Komunikacja marketingowa uczelni, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • http://www.newsweek.pl/ranking-szkol-jezykowych,26094,1,2.html, [28.08.2016].
  • http://www.nauka-studia.dlaczego.com.pl/news/show/1226/t/t/10, [27.08.2016].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171504071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.