PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 119 | 155--164
Tytuł artykułu

Determinanty zakupu żywności mieszkańców dużych miast w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Purchase Determinants of Food for Individual Consumers in Large Cities in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono analizę determinant zakupu żywności przez nabywców indywidualnych w ośmiu dużych miastach w Polsce oraz ogółem. Analiza została przeprowadzona na podstawie wyników badań konsumenckich zrealizowanych w miastach w latach 2015-2016 w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz porównawczo innych polskich badań rynkowych z tego zakresu. W rezultacie zidentyfikowano i porównano podstawowe grupy czynników kształtujących zakupy artykułów żywnościowych oraz wykorzystano eksploracyjną analizę czynnikową dla pogłębionej analizy danych.(abstrakt oryginalny)
EN
The article offers an analysis of purchase determinants of food for individual consumers in 8 large cities in Poland The analysis has been based on the outcomes of consumer research carried out in years 2015 and 2016 at Poznan University of Economics as well as on other research studies published in Polish sources. As a result, the identification and comparison of basic groups of determinants shaping the purchasing of food products has been provided, as well as the exploratory factor analysis was used for in-depth analysis of data. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • BALICKI A., 2013: Statystyczna analiza wielowymiarowa i jej zastosowania społeczno- ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • BARTKOWIAK P., SOJKIN B., 2015: Wyznaczniki decyzji zakupowych towarów przez mieszkańców Poznania i Wielkopolski, Ruch Prawniczy, Socjologiczny i Ekonomiczny 77 (1), 327-348.
  • BARTKOWIAK P., SOJKIN B., 2014: Determinanty zakupu towarów przez polskich konsumentów, Marketing i Rynek 8 (CD), 968-976.
  • CBOS 2013: Gdzie i jak kupujemy żywność, Warszawa.
  • CBOS 2002: Polacy na zakupach, Warszawa.
  • GÓRNIAK J., 1998: Analiza czynnikowa i analiza głównych składowych, ASK. Społeczeństwo, Badania, Metody, IFIS PAN 7.
  • GUTKOWSKA K., OZIMEK I., 2005: Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • GUTKOWSKA K., 2002: Socjoekonomiczne uwarunkowania konsumpcji żywności w polskich gospodarstwach domowych, [w:] Z. Kędzior i E. Kieżel (red.) Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • Jak kupuje nowe pokolenie, Shopping Show 2013, Warszawa.
  • KACZMAREK M., 2011: Badanie i analiza zachowań nabywców [w:] A. Czyżewski (red.), Analiza ekonomiczna projektów inwestycyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 9-29.
  • LAROSE D.T., 2008. Metody i modele eksploracji danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • NIEWCZAS M., 2013: Kryteria wyboru żywności, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 6 (91).
  • Polacy kupują z głową, http://branden.biz/wp-content/uploads/2016/08/Refunder_Polacy- kupuj -z-g ow -raport-badawczy_sierpie -2016.pdf (dostęp: 31.03.2017).
  • Polak na zakupach - najważniejsza jakość produktu - badania przeprowadzone na zlecenie firmy Henkel przez GFK Austria we wrześniu 2010.
  • SOJKIN B., 2015: Determinanty zakupów towarów konsumpcyjnych mieszkańców polskich miast, Marketing i Rynek 8 (CD), 650-657.
  • SOJKIN B., MAŁECKA M., OLEJNICZAK T., BAKALARSKA M., 2009: Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Syndicated Price Image Study 2013, ARC Rynek i Opinia i Vocatus, marzec/kwiecień 2013.
  • SOJKIN B., 2013: Zachowania zakupowe i konsumpcyjne mieszkańców Poznania i Wielkopolski, IBRKiK, Warszawa.
  • Zwyczaje zakupowe Polaków, Shopping Show, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171504477

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.