Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The aim of the article is to discuss the results of a study about the influence of one of the management functions, the motivational function, on the implementation of new concepts in enterprises. The research includes such issues as the use of new concepts in accomplishing objectives as well as factors, which make companies work more effectively once these concepts have been introduced. This presentation and the detailed analysis of the empirical research conducted gives insight into how new concepts of management are used in practice. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Warsaw University of Technology, Poland
autor
- University of Ecology and Management in Warsaw, Poland
autor
- University of Ecology and Management in Warsaw, Poland
autor
- University of Warsaw, Poland
Bibliografia
- Borkowska St. - Strategie wynagrodzeń (Remuneration strategies). Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Cracow 2001.
- Januszek H., Sikora J. - Socjologia pracy (The sociology of work). Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1998.
- Kułakowska A., Piątkowski Z., Mazur K., Pawłowski M. - Nowoczesne metody zarządzania w praktyce przedsiębiorstw (New management methods in business practices). Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego (Technological Advances in Food Processing), Warsaw 2013, No. 2.
- Kułakowska A., Piątkowski Z., Żebrowski W. - Barriers for Empowerment in Organisations on the Basis of Survey [in] Foundations of Management, Vol. 2 No. 1, 2010.
- Pawłowski M., Piątkowski Z., Żebrowski W. - Management Efficiency [in] Foundations of Management, Vol. 1, No. 1, 2009.
- Reykowski J. - Teoria motywacji a zarządzanie (Motivation theory and management). Książka i Wiedza, Warsaw 1979.
- Szaban J. - Miękkie zarządzanie. Ze współczesnych problemów zarządzania ludźmi (Soft management. Current issues of human resources management). Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warsaw 2003.
- Smyk E. - Systemy wynagradzania (Remunaration systems). Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warsaw 1998.
- Stabryła A. - Zarządzanie rozwojem firmy (Managing business development). Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydawnictwo Uczelniane, Cracow 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171504739