PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 12, cz. 1 Przedsiębiorczość w dobie wyzwań rozwojowych | 241--252
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość a wsparcie rodziny przy tworzeniu podmiotu gospodarczego na przykładzie badań studentów Uniwersytetu Szczecińskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneurship and Family Support During Creation of the New Venture - an Example of University of Szczecin's Students Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest zbadanie wpływu rodziny na podejmowanie decyzji o założeniu przedsiębiorstwa, a główną metodą badawczą analiza wyników badań ankietowych przeprowadzonych na studentach Uniwersytetu Szczecińskiego oraz analiza porównawcza wyników badań przeprowadzonych w ramach projektu GUESSS w odniesieniu do rezultatów z Polski.(fragment tekstu)
EN
The development of young persons' entrepreneurship is an important element in supporting the economy of each country. The research presented in this article point to the entrepreneurship of students in the context of supporting it by their families. The aim was to examine the influence of family on the decision to start a business. This was completed by analysing the results of the surveys and comparing them to the results of the GUESSS project outcome. The goal was finally achieved.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Adams G.A., King L.A., King D.W. (1996), Relationships of job and family involvement, family social support, and work-family conflict with job and life satisfaction, "Journal of Applied Psychology", vol. 81, no. 4, pp. 411-420.
  • Baron N. (2002), Community-based Psychosocial and Mental Health Services for Southern Sudanese Refugees in Long-termExile in Uganda [w:] J. de Jong (ed.), Trauma, war, and violence: Public mental health in socio-cultural context, Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York.
  • Beehr T.A., McGrath J.E. (1992), Social support, occupational stress and anxiety, "Anxiety Stress Coping", 5, 7-19, http://dx.doi.org/10.1080/10615809208250484
  • Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. (2014), Crowdfunding: tapping the right crowd, "Journal of Business Venturing", 29(5).
  • Bruyat C., Julien P.A. (2000), Defining of a Field of Research in Entreprenuership, "Journal of Business Venturing", 16.
  • Cooper A.C., Gimeno-Gascon F.J., Woo C.Y. (1994), Initial human and financial capital as predictors of new venture performance, "Journal of Business Venturing", 9(5).
  • Da Rin M., Di Giacomo M., Sambenelli A. (2011), Entrepreneurship, firm entry, and the taxation of corporate income: Evidence from Europe, "Journal of Public Economics", 95(9), dx.doi.org/10.1016/0883-9026(94)90013-2.
  • Evans D.S., Jovanovic B. (1989), An estimated model of entrepreneurial choice under liquidity constraints, "Journal of Political Economy", 98(4).
  • Gaweł A. (2013), Proces przedsiębiorczy: tworzenie nowych przedsiębiorstw, Dyfin, Warszawa.
  • Glinka B. (2008), Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości, PWE , Warszawa.
  • Glinka B., Gutkova S. (2011), Przedsiębiorczość, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Glinka B., Pasieczny J. (2015), Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja, rozwój, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Global University Entrepreneurial Spirit Student's Survey 13' (2014), Raport Krajowy, Polska, Guess, A. Lewandowska, Ł. Tylczyński, Instytut Biznesu Rodzinnego, Poznań.
  • Kim P.H., Longest K.C., Aldrich H.E. (2013), Can you lendme a hand? Task-role alignment of social support for aspiring business owners, "Work and Occupation", 40(3).
  • Kirzner I.M. (2010), The Meaning of "Economic Goodness": Critical comments on Klein and Briggeman, "Journal of Private Enterprise", 25.
  • Korpysa J. (2016), Przedsiębiorczość jako proces tworzenia i funkcjonowania akademickich przedsiębiorstw spin-off w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Kraśnicka T. (2002), Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Król K. (2017), Głupcy inwestują w startupy, [online] http://crowdfunding.pl/2010/12/06/glupcyinwestuja-w-start-upy-zasada-4f-founders-family-friends-fools/.
  • Kuppuswamy V., Bayus B.L. (2017), Does my contribution to your crowdfunding project matter?, "Journal of Business Venturing", 32.
  • Kurowska M., Szymańska K., Walecka A. (2013), Wewnętrzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości technologicznej w firmach sektora MSP [w:] S. Lachewicz, M. Matejun, A Walecka (red.), Przedsiębiorczość technologiczna w małych i średnich firmach, Wydawnictwo WNT, Łódź.
  • Nielsen S.L., Lassen A.H. (2012), Identity in entrepreneurship effectuation theory: a supplementary framework, "International Entreprenuership Managerial Journal", 8(3), [online] http://dx.doi.org/10.1007/s11365-011-0180-5.
  • Ordanini A., Miceli L., Pizzetti M., Parasuraman A. (2011), Crowd-funding: transforming customers into investors through innovative service platforms, "Journal of Service Management", 22(4).
  • Ozgen E., Minsky B.D. (2013), Why some college students engage in entrepreneurial activities while others do not, "The Journal of Entrepreneurship Education", 16.
  • Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entreprenuership as a Field of Research, "Academy of Management Review", vol. 25, no. 1.
  • Steier L. (2003), Variants of agency contracts in family-financed ventures as a continuum of familial altruistic and market rationalities, "Journal of Business Venturing", 18(5).
  • Thurik A.R. (2007), Explaining Entrepreneurship and the Role of Policy: a Framework. The Handbook of Research on Entreprenuership Policy, Edward Elgar.
  • Timmons J.A. (1999), New Venture Creation: Entreprenuership for the 21st Century, Irwin/McGrawHill, Boston.
  • War and Violence: Public Mental Health in a Socio-Cultural Context (2002) (ed.) J.de Jong, Kluwer Academic/Plenum Publishing, New York, NY.
  • Winborg J., Landström H. (2001), Financial bootstrapping in small businesses: examining small business managers' resource acquisition behaviors, "Journal of Business Venturing", 16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171504891

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.