PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 4, cz. 3 Zarządzanie logistyczne - informacja, procesy, technologie | 75--98
Tytuł artykułu

Wpływ drogi S14 na rozwój terenów leżących w jej obszarze oddziaływania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of the S14 Expressway on the Development of Areas Lying in its Impact Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
In recent years, several thousand kilometers of expressways and highways have been commissioned in Poland. In order for them to fulfill their functions, they must be included in the communication system through road nodes and other elements of the transport infrastructure. Only thanks to a good combination they can lead to specific benefits such as generating development impulses for the economy, fulfilling the function of city bypasses, increasing road safety in urban areas. This article tackles this issue in the Łódź agglomeration and the route that will be the cause of these potential benefits is the S14 expressway. The aim of the article is to conduct research on the impact of the S14 route on the possibility of an increase in the number of passengers at the Władysław Reymont Airport in Łódź and investors in the Łódź Special Economic Zone. The aim is also to examine the impact of S14 on the development of investments in the area of impact of the studied road and increase the number of inhabitants of selected cities of the Łódź agglomeration. The empirical research used in this work was financed from the Student Research Grants awarded by the Rector of the University of Lodz in 2017. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Gołębska E., Sławińska M., Szymczak M. (2010), Kompendium wiedzy o logistyce, PWN, Warszawa.
  • http://dictionnaire.sensagent.leparisien.fr/Aglomeracja_ dzka/pl-pl/.
  • http://oskduet.pl/wezly-drogowe, dostęp 10.02.2018 r.
  • http://projekty.lublin.eu/sites/default/files/materialy_z_zakresu_inwestycji_drogowych_ i_mobilnosci.pdf.
  • http://www.aleksandrowlodzki.bip.net.pl/?p=document&action=show&id= 8103&bar_id=7032.
  • http://www.benefit4transport.eu/wiki/index.php?title=File:London.png.
  • http://www.gva.be/cnt/dmf20160928_02490240/drukke-antwerpse-ochtendspitsfile- van-brecht-tot-kennedytunnel.
  • https://sjp.pl/obwodnica.
  • https://www.phoenixcontact-cybersecurity.com/en/sites/how-to-find-us.
  • Kauf S., Tłuczak A. (2014), Logistyka miasta i regionu. Metody ilościowe w decyzjach przestrzennych, Difin, Warszawa.
  • Kozłowski R. (2007), Szanse i zagrożenia dla rozwoju przedsiębiorstw w regionie łódzkim związane z infrastrukturą makrologistyczną [w:] Lachiewicz S. i Staniec I. [red.], Sytuacja ekonomiczna, organizacyjna i kadrowa dużych organizacji gospodarczych w aglomeracji łódzkiej, Monografie, Media Press, Łódź.
  • Kozłowski R. (red) (2010), Strategiczne znaczenie dróg ekspresowych dla rozwoju Polski środkowo-wschodniej, wydanie pierwsze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Materiały z zakresu inwestycji drogowych i mobilności w mieście do opracowania programu wdrożenia Planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Lublin [online].
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r.: w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.2016.0.124 t.j.) Art. 80 pkt 1.
  • Strategia Rozwoju Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego 2020+ [online].
  • Szmajder M. J. (2017), Metropolitan Commuter Belt Tourism Taylor & Francis Ltd, [online].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.