PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 27, t. 2 | 169--179
Tytuł artykułu

Application of Outsourcing of Logistics Services in Commercial Enterprises

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zastosowanie outsourcingu usług logistycznych w przedsiębiorstwach handlowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the paper is to discuss the outsourcing of logistics services as a component to support effective management in commercial enterprises. The paper presents the fundamentals of management and characteristics of outsourcing with the most important causes of their application. The range of logistics services was discussed and the outsourcing of logistics services and benefits of its application were brought closer to the reader. The analysis of the effect of outsourcing of the logistics services on the activities of commercial enterprises was also presented.(original abstract)
Celem artykułu jest przedstawienie outsourcingu usług logistycznych jako elementu wspomagającego efektywne zarządzanie w przedsiębiorstwach handlowych. W publikacji zaprezentowano podstawy zarządzania oraz cechy outsourcingu wraz z najważniejszymi przyczynami jego stosowania. Przybliżono zakres usług logistycznych, omówiono outsourcing usług logistycznych oraz korzyści płynące z jego zastosowania. Dokonano także analizy wpływu outsourcingu usług logistycznych w przedsiębiorstwach handlowych na ich działalność.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
169--179
Opis fizyczny
Twórcy
  • Czestochowa University of Technology
Bibliografia
  • 1. Brilman J. (2002), Nowoczesne metody i koncepcje zarządzania, PWE, Warszawa.
  • 2. Brzozowska A., Senczyna K. (2017), Zarządzanie procesem cenowym w firmach logistycznych z udziałem kaskadowego modelu cenowego (PWm), "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 25, t.1, p. 178-193. DOI: 10.17512/znpcz. 2017.1.1.16
  • 3. Czeczka M., Szpitter A. (red.) (2010), Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki, Warszawa.
  • 4. Gołembska E. (2010), Kompendium wiedzy o logistyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 5. Griffin R.W. (2006), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 6. Griseri P. (2002), Management Knowledge a Critical View, Palgrave, Hampshire.
  • 7. Gupta S., Goh M., Desouza R., Garg M. (2011), Assessing Trade Friendliness of Logistics Services in ASEAN, "Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics", Vol. 23, Issue 5, p. 773-792. DOI: 10.1108/13555851111183444
  • 8. Jeszka A.M. (2009), Sektor usług logistycznych w teorii i praktyce, Difin, Warszawa.
  • 9. Jonkisz A., Jaroszyński J. (2008), Outsourcing logistyczny, "Logistyka", nr 6, p. 7-10.
  • 10. Kopczyński T. (2010), Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwami, PWE, Warszawa.
  • 11. Kowalczewski W., Nazarko J. (red.) (2006), Instrumenty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
  • 12. Kozłowski R., Sikorski A. (red.) (2009), Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Wolters Kluwer, Kraków.
  • 13. Koźmiński A.K., Piotrowski W. (2006), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 14. Krzyżaniak S., Hentschel B. (red.) (1999), Usługi logistyczne na współczesnym rynku wymiany towarowej. Materiały konferencyjne IV Polsko-Niemieckiej Konferencji Logistycznej, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  • 15. Lamond D. (2004), A Matter of Style: Reconciling Henri and Henry, "Management Decision", Vol. 42(2), p. 330-356. DOI: 10.1108/00251740410513845
  • 16. Liu Ch., Huo B., Liu S., Zhao X. (2015), Effect of Information Sharing and Process Coordination on Logistics Outsourcing, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 115, Issue 1, p. 41-63. DOI: 10.1108/IMDS-08-2014-0233
  • 17. Mintzberg H. (2013), Managing, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • 18. Nowicka-Skowron M. (2000), Efektywność systemów logistycznych, PWE, Warszawa.
  • 19. Pettinger R. (2007), Introduction to Management, 4th ed., Palgrave Macmillan, New York.
  • 20. Rydzkowski W. (2011), Usługi logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  • 21. Sadowski A. (2008), Zrównoważony rozwój z perspektywy logistyki zwrotnej, "Problemy Ekorozwoju", t. 3, nr 2, p. 129-132.
  • 22. Sadowski A. (2015), Restrukturyzacja logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw w obliczu wyzwań gospodarki cyrkulacyjnej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 249, p. 185-192.
  • 23. Seroka-Stolka O., Nowakowska-Grunt J. (2012), Evaluation of the Eco-Effectiveness and the Individual Environmental Awareness of the Częstochowa Region Businessmen in the Light of the Conducted Survey, "Polish Journal of Environmental Studies", Vol. 21(5A), p. 366-371.
  • 24. Skowron-Grabowska B., Mesjasz-Lech A. (2016), Konkurencyjne uwarunkowania zarządzania zasobami kadrowymi w przedsiębiorstwach w kontekście dostępu do rynku pracy, "Przegląd Organizacji", nr 10, p. 22-28.
  • 25. Skowron-Grabowska B., Seroka-Stolka O., Wójcik-Mazur A., Surowiec A., Pietrasieński P. (2017), Kultura organizacyjno-innowacyjna a działalność marketingowa przedsiębiorstw, [in:] Grabowska M., Ślusarczyk B. (red.), Zarządzanie organizacją. Koncepcje, wyzwania, perspektywy, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, p. 101-109.
  • 26. Solakivi T., Töyli J., Engblom J., Ojala L. (2011), Logistics Outsourcing and Company Performance of SMEs: Evidence from 223 Firms Operating in Finland, "Strategic Outsourcing: An International Journal", Vol. 4, Issue 2, p. 131-151. DOI: 10.1108/ 17538291111147982
  • 27. Trocki M. (2001), Outsourcing. Metoda restrukturyzacji gospodarczej, PWE, Warszawa.
  • 28. Witkowski J. (2010), Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje, procedury, doświadczenia, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.