PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 1 (47) | 311--319
Tytuł artykułu

Advertainment w komunikacji marketingowej marki miasta

Autorzy
Warianty tytułu
Advertainment in Marketing Communication of City Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na wykorzystanie w komunikacji marketingowej miast i regionów niestandardowych narzędzi. W szczególności skupiono się na instrumencie, jakim jest advertainment, który jest przekazem reklamowym podanym w rozrywkowej formie nie zawsze bezpośrednio związanym z produktem. Wykorzystując badania studialno-literaturowe w artykule zawarto istotę instrumentu oraz uwarunkowania jego zastosowania. Zaprojektowano badania jakościowe metodą studium przypadku. Ich wyniki uwzględniają przykłady pozytywnego wykorzystania advertainment w komunikacji marketingowej miasta. W szczególności promocję marki miasta opartą na dostarczeniu odbiorcy rozrywki i atrakcyjnego sposobu spędzenia wolnego czasu przedstawiono na przypadku programu Miejsce Inspiracji, stanowiącego element strategii promocji marki Lublin.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is pointing out the using unconventional and customized tools in marketing communication of cities and regions. The particular focus is paid on advertainment, which is an advertisement in an entertainment form, not always directly connected to a product. Based on the literature review and qualitative research the paper presents the essence of this tool along with conditions of market implication in territorial marketing. There is a qualitative research designed with the use of a case study method. The research results include the positive examples of using advertainment in a marketing communication of a city. The fundamental part of the paper is the case study of Lublin that illustrates advertainment on the example program "The Places of Inspiration" in the branding strategy of the city.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
311--319
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Bibliografia
  • Armstrong, G., Kotler, P. (2012). Marketing. Wprowadzenie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • Clow, K.E., Baack, D. (2016). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. London: Pearson Education Limited.
  • Fill, Ch., Turnbull, S. (2016). Marketing communications - discovery, creation and conversations. London: Pearson Education Limited.
  • Gębarowski, M. (2014). Shoppertainment oraz eatertainment - kreowanie wyjątkowych doświadczeń w handlu i gastronomii. Marketing i Rynek, 11, 151-158.
  • Janiszewska, K., Kall, J. (2012). Strategia reklamowa. Warszawa: PWE.
  • Jaworowicz, M., Jaworowicz, P. (2017). Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji. Warszawa: Difin.
  • Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Warszawa: Difin.
  • Lokale w Lublinie mogą dostać logo "Miejsce inspiracji" (15.06.2017). Pobrano z: http://lublin.naszemiasto.pl/artykul/lokale-w-lublinie-moga-dostac-logo-miejsce-inspiracji,2833742,art,t,id,tm.html.
  • Lublin smaków. Przewodnik po "Miejscach Inspiracji" (2016). Pobrano z: www.dziennikwschodni.pl/lublin/lublin-smakow-przewodnik-po-miejscach-inspiracji,n,1000186983.html.
  • Lublin: obiekty branży HoReCa powalczą o tytuł Miejsca Inspiracji (15.06.2017). Pobrano z: www.hotelinfo24.pl/news,18748,2,lublin_Obiekty_branzy_HoReCa_powalcza_o_tytul_Miejsca_Inspiracji_.html.
  • Marka Lublin. Miasto inspiracji (2017). Niepublikowane materiały Urzędu Miasta Lublin (pdf).
  • Menu (15.06. 2017). Oficjalna strona Urzędu Miasta Lublin. Pobrano z: https://lublin.eu/turystyka/miejsce-inspiracji/menu/
  • Program Miejsce Inspiracji (15.06.2017). Oficjalna strona Urzędu Miasta Lublin. Pobrano z: https://lublin.eu/turystyka/miejsce-inspiracji/program-miejsce-inspiracji/,
  • Sulisz, W. (15.06.2017). Lublin smaków. Przewodnik po Miejscach Inspiracji. Pobrano z: https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/turystyka/miejsce_inspiracji/folder_miejsca_inspiracji_lublin_smakow.pdf.
  • Śliwińska, K., Pacut, M. (2011). Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505575

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.