PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 12 | nr 337 | 204--212
Tytuł artykułu

Zaangażowanie konsumenta a innowacje marketingowe producentów dóbr zaawansowanych technicznie

Warianty tytułu
Customer Engagement and Marketing Innovations of High-Technology Goods Manufacturers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest rozpoznanie poziomu zaangażowania konsumentów w kreowanie innowacji marketingowych producentów dóbr high-tech, a także wskazanie aktywności oraz narzędzi służących inicjowaniu i rozwijaniu tego zaangażowania. Wyniki badań dowiodły, że producenci dóbr high-tech angażują konsumentów w kreowanie innowacji marketingowych w wysoce zróżnicowanym stopniu. Zaangażowanie to jest najwyższe w przypadku innowacji ze sfery komunikacji i obsługi klienta, a najmniejsze w przypadku produktów będących światowymi nowościami i produktów istotnie udoskonalonych technologicznie. Angażowaniu konsumentów służą głównie interakcyjne narzędzia internetowe. W artykule wykorzystano wyniki badań oparte na metodach: krytycznej analizy literatury, dokumentacyjnej, naukowych studiów przypadku i obserwacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of the paper is to identify the degree of customer engagement in creation of marketing innovations implemented by manufacturers of high-tech goods, as well as to determine the activities and tools used to initiate and develop this engagement. Research studies have shown that manufacturers of high-technology products are engaging consumers in the creation of marketing innovations to varying degree. The highest engagement occurs in the case of marketing communications and customer service innovations, and the smallest - products - global news and significantly improved technology goods. Internet based tools are mainly used to engage consumers. The method of critical analysis of the literature, documentary method, qualitative studies based on analysis of case research and observation method are applied in the paper.(original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
204--212
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Brodie R.J., Ilic A., Juric B., Hollebeek L.D. (2013), Customer Engagement in a Virtual Brand Community - An Exploratory Analysis, "Journal of Business Research", Vol. 66, No. 1.
  • Hollebeek L.D. (2011), Exploring Customer Brand Management - Definition and Themes, "Journal of Strategic Marketing", Vol. 19, No. 7.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  • Patterson P., Yu T., de Ruyer K. (2006), Understanding Customer Engagement in Services, Advancing Theory, Maintaining Relevance, Proceedings of ANZMAC 2006 conference, Brisbane.
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji (2008), OECD, Eurostat, Warszawa.
  • Rupik K. (2015), Customer Engagement Behaviour in the Fashion Industry, "International Conference on Marketing and Business Development Journal", Vol. I, No. 1.
  • Schumpeter J. (1983), The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle, Transaction Publishers, NewBrunswick, London.
  • Vivek S.D., Beatty S.E., Morgan R.M. (2012), Customer Engagement: Exploring Customer Relationships beyond Purchase, "Journal of Marketing Theory and Practice", Vol. 20, No. 2.
  • [www 1] http://www.gallup.com/services/169331/customer-engagement.aspx (dostęp: 15.02.2017).
  • [www 2] http://www.gallup.com/businessjournal/745/constant-customer.aspx (dostęp: 15.02.2017).
  • [www 3] http://blog.brand24.pl/jak-dzieki-monitoringowi-internetu-marka-zelmer-spelnilamarzenie-4-latka/ (dostęp: 20.02.2017).
  • [www 4] https://www.facebook.com/zelmerpolska/videos/1247878381929192/ (dostęp: 20.02.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.