PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 4, cz. 3 Zarządzanie logistyczne - informacja, procesy, technologie | 257--267
Tytuł artykułu

Ewolucja procesów obsługi klienta przy kasie na przykładzie sieci hipermarketów Tesco w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Evolution of Customer Service Processes at the Cash Desk on the Example of Tesco Hypermarkets in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The aim of this article is to analyze customer service processes at the cash desk. Using literature review and observation, the author presents marketing and process innovation that optimized customer service process. Within the last 10 years, many changes have been introduced by Tesco in customer service, which significantly reduced the number of activities that its staff are obliged to perform. This allows the retailer to obtain specific economic benefits. At the same time, the flow of customers has been improved, so that the waiting time for the cashier could be shortened. The solution presented in the article could be useful also for other managers and serve improvement processes in their companies. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Domański T. (2005), Strategie rozwoju handlu, Wyd. PWE, Warszawa.
  • Gunter McGrath R. (2013), Transient Advantage, "Harvard Business Review", June 2013.
  • https://tesco.pl/ [online]: dostęp 10.05.2007.
  • Kłosiewicz-Górecka U. (2006), Konkurencja i konkurencyjność w sektorze handlu w Polsce [w:], red. M. Sławińska, Handel we współczesnej gospodarce, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Kosicka-Gębska M., Gębski J., Kwiecińska K. (2016), Znaczenie sieci dyskontowych w decyzjach zakupowych polskich konsumentów, "Problemy Zarządzania", vol. 14, nr 1 (57), t. 1.
  • Ławicki J.St. (2006), Merchandising kreuje wrażenia, "Marketing w Praktyce", nr 1.
  • Ogórek S. (2016), Niedziela na zakupach? Zobacz kiedy i w jakich godzinach Polacy naprawdę robią zakupy, [online] https://www.money.pl/, dostęp 10.10.2017.
  • Pierański B. (2011), Jakość usługi handlowej oferowanej przez hipermarkety w Polsce (wyniki badań empirycznych), "Handel Wewnętrzny", nr 3.
  • Przybyło M. (2013), Paradoks intensywności relacji koopetycji na silnie konkurencyjnych rynkach, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XIV, z. 13, cz. I.
  • Reeves M., Deimler M. (2011), Adaptability: The New Competitive Advantage, "Harvard Business Review", July-August.
  • Sullivan M., Adcock D. (2003), Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków.
  • Wrzesińska J. (2006), Preferencje w zakupach młodych konsumentów w supermarketach, ,"Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej", nr 59.
  • Zenger T. (2013), What Is the Theory of Your Firm, "Harvard Business Review", June.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505961

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.