PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Innowacje w turystyce : wybrane praktyki działań | 37--52
Tytuł artykułu

Aplikacje mobilne na rynku turystycznym w opinii pokolenia Y

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ważną cechą zachowań współczesnych konsumentów na rynku turystycznym jest wchodzenie w interakcje z różnymi podmiotami rynkowymi, dzielenie się z innymi konsumentami opiniami na temat nabytych produktów czy świadczonych usług, angażowanie się w procesy wytwarzania i świadczenia różnego rodzaju usług itd. Istotne miejsce w tych procesach zmian odgrywają urządzenia oraz aplikacje mobilne. Można sformułować tezę, że rewolucjonizują one sposoby komunikacji oraz konsumpcji informacji. W "świecie mobilnym" najważniejsze wydaje się zaspokojenie potrzeby informacji "tu i teraz". Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących postaw konsumentów pokolenia Y wobec narzędzi marketingu mobilnego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa na rynku usług turystycznych (biura podróży, linie lotniczych, usługi gastronomiczne, hotelarskie itp.). Artykuł bazuje na przeglądzie literatury krajowej i zagranicznej z zakresu marketingu mobilnego oraz analizie zebranego materiału badawczego, powstałego w wyniku zrealizowanych badań empirycznych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Castells M., Fernandez-Ardevol M., Qiu J.L., Sey A.: Mobile Communication and Society: A Global Perspective. Mit Press, Cambridge 2009.
  • Dushinski K.: The Mobile Marketing Handbook: A Step-By-Step Guide to Creating Dynamie Mobile Marketing Campaigns. CyberAge Books, New York 2009.
  • Frąckiewicz E.: Ekspansja technologii mobilnych - w kierunku doskonalenia systemu dystrybucji i promocji. "Marketing i Rynek" 2015, nr 8, s. 168-176.
  • Gardner H., Davis K.: The App Generation: How Today's Youth Navigate Identity, Intimacy, and Imagination in a Digital World. Yale University Press, London 20i3.
  • http://eloblog.pl/12-przydatnych-aplikacji-turystycznych-na-telefon (dostęp: 21.01.2017).
  • http://escapades.pl/porady/15-najlepszych-aplikacji-dla-podroznikow/ (dostęp: 13.01.2017).
  • http://marketingmobilny.pl/permission-marketing-z-innego-punktu-widzenia (dostęp: 2.02.2017).
  • https://mobirank.pl/2013/07/07/top-l5-darmowych-aplikacji-turystycznych/ (dostęp: 29.12.2016).
  • http://www.brief.pl/artykul,2501,milenials_cechy_pokolenia_y.html (dostęp: 3.03.2017).
  • http://www.download.net.pl/najlepsze-aplikacje-turystyczne-i-podroznicze-na-androida/n/4379/ (dostęp: 3.02.2017).
  • http://www.eksperssilustrowany.pl (dostęp: 23.02.2017).
  • http://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2013/07/najlepsze-aplikacje-turystyczne-w-sam-raz-na-wakacje.aspx (dostęp: 22.03.2017).
  • https://www.mmaglobal.com (dostęp: 24.02.2017).
  • Kachniewska M.: Pokolenie Y jako czynnik przeobrażeń rynku turystycznego. W: Dynamika przemian tynku turystycznego. Red. Z. Kruczek, W. Banasik. WSTiJO, SET, Warszawa 2014, s. 7-20.
  • Kall J.: Branding na smartfonie, Komunikacja mobilna marki. Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
  • Konkol S.: Marketing mobilny. Helion, Gliwice 2010.
  • Kotler Ph., G. Armstrong G.: Marketing. Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2016.
  • Sadowska E.: Marketing mobilny a komunikacja marketingowa. W: Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju. "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 2013, nr 140, s. 122-132.
  • Słownik pojęć marketingu mobilnego, www.marketingmobilny.pl (dostęp: 17.02.2017).
  • Stępowski R.: Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja. Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016.
  • Sznajder A.: Technologie mobilne w marketingu. Wolters Kluwer, Warszawa 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.