PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Innowacje w turystyce : wybrane praktyki działań | 89--100
Tytuł artykułu

Enoturystyka jako nowa forma turystyki specjalistycznej w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmienność oraz zróżnicowanie potrzeb współczesnych turystów sprawia, że na rynku turystycznym rozwija się wiele form, a tym samym możliwości uprawiania turystyki. Jedną z nich, cieszącą się coraz większym zainteresowaniem w Polsce (w Europie i poza jej granicami dużo wcześniej), jest w ostatnich latach enoturystyka. Stanowi ona rodzaj turystyki specjalistycznej, która wiąże ze sobą turystykę poznawczą, kulturową, agroturystyczną, zakupową, a także kulinarną. Tak szerokie powiązanie upoważnia do przyjęcia założenia, że enoturystyka stanowi inspirujący, ale i stosunkowo nowy obszar badawczy. Celem artykułu jest wyjaśnienie istoty funkcjonowania enoturystyki, przez pryzmat jej kluczowych cech, funkcji i celów realizowanych w gospodarce turystycznej oraz klientów-turystów (tzw. enoturystów), dla których ten rodzaj turystyki stanowi atrakcyjną formę spędzania wolnego czasu. Artykuł jest wynikiem studiów literaturowych oraz analizy dostępnych danych wtórnych, dotyczących analizowanego zagadnienia. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Ali-Knight J., Charters S.: Who Is the Wine Tourist? "Tourism Management" 2002, No. 23, s. 311-319.
  • Altkorn J.: Marketing w turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Barber N., Taylor D.C., Deale C.S.: Wine Tourism, Environmental Concerns, and Purchase Intention. "J. Travel Tour Mark." 2010, No. 27, s. 146-165.
  • Bosak W.: Enoturystyka. http://www.vinisfera.pl/wina (dostęp: 17.01.2017).
  • Dubińska A.: Kreowanie nowego produktu turystycznego na bazie szlaku tematycznego -Małopolska Ścieżka Winna. "Turystyka Kulturowa" 2013, nr 8, s. 38-50.
  • Kruczek Z.: Enoturystyka. W: Współczesne formy turystyki kulturowej. Red. K. Buczkowska, A. Mikos von Rohrscheidt. Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Poznań 2014, s. 333-345.
  • Kruczek K.: Enoturystyka w Polsce i na kwiecie. Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2013.
  • Kruczek Z.: Metody oceny atrakcji turystycznych i możliwości ich wykorzystania w tworzeniu regionalnych produktów turystycznych. W: Gospodarka turystyczna w regionie. Red. A. Rapacz. Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 157, Wroclaw 2011, s. 35-44.
  • Mardare A.: Consumer's Role in Enotourism Development in the Republic of Moldova. Lucrarile Seminarului Geografie "Dymitrie Cantemir" 2015, No. 40, s. 131-142.
  • Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020. POT, Warszawa 2012.
  • Mazurkiewicz-Pizło A.: Enoturystyka jako szansa rozwoju społeczno-ekonomicznego obszarów wiejskich. TNOiK Toruń - Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Warszawa-Toruń 2013.
  • Montella M.M.: Wine Tourism and Sustainability: A Review. "Sustainability" 2017, Iss. 9, No. 1, s. 9-13.
  • Sikorska-Wolak I.: Kształtowanie funkcji turystycznych obszarów wiejskich - potrzeby i możliwości. W: Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. Red. I. Sikorska-Wolak. Wydawnictwo SGGW w Warszawie, Warszawa 2009, s. 24-34.
  • Turystyka zrównoważona. Red. A. Kowalczyk. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • Ustawa o Polskiej Organizacji Turystycznej z dnia 27 stycznia 2016 r. Dz.U. 2016 poz. 156 ze zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507198

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.