PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Innowacje w turystyce : wybrane praktyki działań | 153--162
Tytuł artykułu

Marketing w procesach stymulowania innowacji w turystyce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka stanowi obecnie w wielu krajach jedną z szybciej rozwijających się gałęzi gospodarki i staje się bardzo istotnym czynnikiem stymulującym rozwój społeczno-gospodarczy. Miejsca, które są postrzegane jako ciekawe turystycznie, stają się także atrakcyjne dla inwestorów. W wymiarze gospodarczym ważne jest również to, że posiadanie przez miasta, regiony i kraje atrakcji turystycznych sprzyja wprowadzaniu z sukcesem na rynki zagraniczne produktów z innych branż. Bardzo istotny jest także społeczny wymiar rozwoju turystyki, który wyraża się w jej wpływie na zmniejszanie dysproporcji rozwoju osobowego ludzi, powiększanie kapitału ludzkiego i społecznego oraz tworzenie społeczeństwa nieksenofobicznego. Rozwój turystyki uzależniony jest od wprowadzanych w niej innowacji, które stanowią odpowiedź na dokonujące się przemiany w zachowaniach turystów i różnicujące się oczekiwania dotyczące oferty turystycznej, a także przyczyniają się do kształtowania pożądanych, uwzględniających wyzwania współczesności, zachowań turystów. Należy zauważyć, że w obszarze innowacji zachodzą zmiany, które wyrażają się przechodzeniem od innowacji push do pull. Celem opracowania jest ukazanie roli marketingu w procesach stymulowania innowacji w turystyce. Rozważania prowadzone są w kontekście wybranych koncepcji turystyki oraz zmieniającego się paradygmatu marketingu, który ukazuje jego związki z kategorią innowacji. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Boguszewicz-Kreft M.: Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? CeDeWu.pl, Warszawa 2013.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M.: Konsument na tynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Difin, Warszawa 2010.
  • Dyer J., Gregersen H., Christensen C.M.: DNA innowatora. ICAN Institute, Warszawa 2012.
  • Flick U.: Jakość w badaniach jakościowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Gaweł Ł.: Dziedzictwo kulturowe w świetle dokumentów strategicznych rozwoju turystyki w Polsce. "Dziedzictwo Kulturowe" 2017, nr 1, www.turystykakulturowa.org (dostęp: 20.02.2017).
  • Jędrysiak T.: Turystyka kulturowa. PWE, Warszawa 2008.
  • Kowalski P.: Innowacja marketingowa w handlu detalicznym -przegląd obszarów badań. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2011, nr 237.
  • Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M.: Rola marketingu w procesie kreowania innowacji. "Logistyka" 2015, nr 2, płyta CD.
  • McKercher B., du Cross H.: Cultural Tourism: The Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management. Routledge, New York London, 2012.
  • Olejniczuk-Merta A.: Rozwój innowacji społecznych a badania marketingowe. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2014, nr 336.
  • Podemski K.: Socjologia podróży. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Podręcznik OSLO: Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. OECD MNiSW, Warszawa 2008.
  • Reformat B.: E-turystyka i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce - wybrane aspekty analizy. "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 2015, nr 215, s. 74-89.
  • Żabiński L. (red.): Produkty systemowe we współczesnej rynkowej gospodarce wiedzy i społeczeństwie konsumpcyjnym. PWE, Warszawa 2012, s. 23-26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507302

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.