PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Innowacje w turystyce : wybrane praktyki działań | 163--174
Tytuł artykułu

Nowe koncepcje marketingu w usługach turystycznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek usług turystycznych w ostatnich łatach jest bardzo konkurencyjny. Firmy turystyczne "walczą" o klientów, prześcigając się w oferowaniu szerokiego pakietu usług turystycznych. Realizują obecnie zadania związane z budowaniem zaufania, kreowaniem wizerunku oraz nadaniem usługom turystycznym cech wyróżniających, co wiąże się ze zwróceniem uwagi bardziej na "opakowanie" usługi niż na samą usługę. Na "opakowanie" usługi turystycznej składają się: ludzie, wygląd placówek, asortyment, dostępność usług, elastyczność w obsłudze klienta, innowacje (internet, centra telefoniczne itp.). Dla firm turystycznych istotna staje się wiedza w zakresie nowych koncepcji marketingu usług. Celem artykułu jest identyfikacja stopnia wykorzystania nowych koncepcji marketingu w usługach turystycznych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • A Place to Lay Your Bread. The Way Thai the Rich Travel Is Changing. "The Economist" 2015, 29 October, s. 5-12.
  • Biała księga ustawy o usługach turystycznych. Ministerstwo Sportu i Turystyki. Departament Turystyki. Projekt z 31 lipca 2015 roku, Warszawa 2015.
  • Christopher M., Payne A., Ballantyne D.: Relationship Marketing. Bringing Quality, Customer Service and Marketing Together. Butterworth-Heinemann, Oxford 1991.
  • Czubała A. i in.: Marketing usług. Oficyna, Warszawa 2012.
  • Dąbrowska A.: Marketing usług. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2016.
  • Doligalski T.: Wartość a rentowność klienta. W: Zarządzanie wartością klienta. Red. B. Dobiegala-Korona, T. Doligalski. Poltext, Warszawa 2009, s. 76-79.
  • Doyle P.: Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Dziedzic E., Skalska T.: Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce. Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki, Warszawa 2012.
  • Gołembski G.: Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998.
  • Marketing wartości. http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KNoP/sfruktura/IZW/straktura/zmw/ Strony/Marketing-wartosci.aspx (dostęp: 25.08.2016).
  • Milewski R.: Elementarne zagadnienia ekonomii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Otto J.: Marketing w firmie usługowej. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2002.
  • Rak M., Woźniak E.: Odpowiedzialność społeczna biznesu jako element działań marketingowych. W: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Red. G. Rosa i in. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 325-334.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268), rozdz. 1, art. 8.
  • Węglarz A.: Czy przyszedł czas na "marketing wartości"? http://www.hbrp.pl/b/czy-przyszedl-czas-na-marketing-wartosci/8JobGr4r (dostęp: 26.02.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507314

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.