PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 | 29--35
Tytuł artykułu

Wsparcie identyfikacji procesów wymagających poprawy w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Supporting Identification of Processes that Require Improvement
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwość wsparcia identyfikacji procesów wymagających poprawy w organizacji z wykorzystaniem wybranych technik eksploracji procesów. Scharakteryzowano istotę reengineeringu procesów w organizacji oraz podstawowe zadania eksploracji procesów. Następnie omówiono wybrane sposoby identyfikacji procesów wymagających przeprojektowania w celu optymalizacji toku pracy i produktywności organizacji. W pracy zaprezentowano przykład analizy procesu obsługi zgłoszeń w firmie motoryzacyjnej. Dla zbioru danych obejmującego 6242 zdarzenia w 1396 sprawach realizowanych w wybranym oddziale zbudowano model procesu oraz dokonano identyfikacji problematycznych miejsc w procesie z wykorzystaniem programu ProM. W wyniku badań stwierdzono, iż najdłuższy czas oczekiwania w procesie dotyczy czynności In Progress (84 dni), przy średnim czasie realizacji sprawy 5,87 miesięcy. Analizowany proces charakteryzuje się również dużą zmiennością, co może mieć istotne znaczenie dla dalszych decyzji w zakresie konieczności jego usprawnienia. (abstrakt autora)
EN
The article presents the ability to support the identification of processes that require improvement in an organization using selected process mining techniques. The essence of reengineering processes in the organization and the basic tasks of process mining have been characterized in it. Furthermore, selected ways of identifying processes that require to be redesigned to optimize workflow and organizational productivity have been discussed. The paper presents an example of the analysis of the problem handling in an automotive company. Using ProM software, for a data set of 6242 events in 1396 cases conducted in a selected company unit, a process model has been built and problematic places in the process have been identified. The study has found that the longest waiting time in the process was In Progress event (84 days), with an average case implementation time of 5.87 months. The analyzed process is also characterized by high volatility, which may be important for further decisions regarding the need for its improvement. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--35
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Bitkowska A. (2015), Rola mierników efektywności procesów w perspektywie zarządzania wiedzą, "Przegląd Organizacji", Nr 8, s. 22-27.
  • [2] Dumas M., La Rosa M., Mendling J., Reijers H. (2013), Fundamentals of Business Process Management, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg.
  • [3] Grajewski P. (2016), Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.
  • [4] Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  • [5] Hanafizadeh P., Osouli E. (2011), Process Selection in Re-engineering by Measuring Degree of Change, "Business Process Management Journal", Vol. 17, No. 2, pp. 284-310.
  • [6] IEEE (2016), Standard for extensible Event Stream (XES)for Achieving Interoperability in Event Logs and Event Streams, IEEE, 1849-2016.
  • [7] Kuchta D., Ryńca R. (2006), Zrównoważona karta działania - połączenie rachunku kosztów działań i zarządzania kosztami działań ze zrównoważoną kartą wyników, "Badania Operacyjne i Decyzyjne", Nr 1, s. 85-103.
  • [8] Manganelli R.L., Klein M.M. (1998), Reengineering. Metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa.
  • [9] Nóżka A. (2008), Zarządzanie oparte na rachunku kosztów działań, "Annales Universitatis Marie Curie-Skłodowska Lublin-Polonia", Vol. XLII, 13, s. 175-184.
  • [10] Pacholski L., Cempel W., Pawlewski P. (2009), Reengineering. Reformowanie procesów biznesowych i produkcyjnych w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • [11] Petri C.A. (1962), Kommunikation mit Automaten, Dissertation, Schriften des IIM 2, Rheinisch-Westfälisches Institut für Instrumentelle Mathematik an der Universität Bonn, Bonn.
  • [12] Process Mining Manifesto (2011), [in:] F. Daniel, K. Barkaoui, S. Dustdar (eds.), BPM Workshops, Lecture Notes in Business Information Processing Series, Springer-Verlag, Berlin, Vol. 99. pp. 169-194.
  • [13] ProM (2016), http://www.processmining.org/tools/start, data dostępu: 20.03.2017 r.
  • [14] Steeman W. (2013), BPI Challenge 2013. Ghent University. Dataset, http://dx.doi.Org/10.4121 /uuid:a7ce5c55-03a- 7-4583-b855-98b86e 1 a2b07, access date: 25.03.2017.
  • [15] van der Aalst W.M.P. (1997), Verification of Workflow Nets, [in:] P. Azema, G. Balbo (eds.), Application and Theory of Petri Nets, Lecture Notes in Computer Science, Springer- - Verlag, Berlin, Vol. 1248, pp. 407-426.
  • [16] van der Aalst, W.M.P. (2016), Process Mining: Data Science in Action, Springer-Verlag, Berlin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.