PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 68, nr 1217 | 43--52
Tytuł artykułu

Studia podyplomowe jako forma doskonalenia kompetencji menedżerskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł pokazuje znaczenie studiów podyplomowych w procesie kształtowania kompetencji menedżerskich. Studia podyplomowe posiadają już długą tradycję w polskim systemie kształcenia i doskonalenia zawodowego, ale w ostatnich latach szczególnie widoczny jest rozwój tej formy w odniesieniu do pracowników na stanowiskach kierowniczych oraz adeptów zawodu menedżera. W tym artykule określono miejsce studiów podyplomowych wśród innych form doskonalenia menedżerów oraz przedstawiono analizę opinii uczestników studiów podyplomowych prowadzonych przez Katedrę Zarządzania Politechniki Łódzkiej.(abstrakt oryginalny)
EN
The article shows the meaning of postgraduate studies in the process of managerial competences' formation. Postgraduate studies have already had a long tradition in the polish education system and professional development. However, over the last few years the development of this form is particularly visible in relation to employees on the executive positions or entrants to managerial positions. This study determines the place of postgraduate studies among others forms of managerial professional development and presents the analysis of postgraduate studies participants' opinion conducted by Management Department of Politechnika Łódzka.(original abstract)
Rocznik
Strony
43--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • [1] Armstrong M.: Zarządzanie ludźmi. Praktyczny przewodnik dla menedżerów liniowych, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2002, ss. 235-236.
  • [2] Armstrong M.: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 241.
  • [3] Czapla T.P.: Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.
  • [4] Gierszewska G.: Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, [w:] E. Masłyk- Musiał (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Menedżerskiej, Warszawa 2005, ss. 33-38.
  • [5] Lachiewicz S., Walecka A.: Role i kompetencje menedżerskie, [w:] A. Zakrzewska- Bielawska (red.), Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, ss. 158-160.
  • [6] Oleksyn T.: Klika refleksji na temat kształcenia na kierunku zarządzanie, [w:] W. Kowalczewski, R.R. Kuc, Dyskusje o zarządzaniu. Dylematy jakości kształcenia na kierunku zarządzanie, Wydawnictwo Ementon, Warszawa 2016, ss. 39-44.
  • [7] Rakowska A.: Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2007.
  • [8] Rostkowski T.: Kompetencje pracowników miernikiem wartości organizacji, [w:] T. Listwan (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa lokalna i globalna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 705.
  • [9] Szaban J.: Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej, Difin, Warszawa 2015, ss. 309-312.
  • [10] Wieczorek-Szymańska A.: Podejście kompetencyjne w gospodarowaniu kapitałem ludzkim organizacji, [w:] C. Suszyński, G. Leśniak-Łebkowska (red.), Organizacja inteligentna. Perspektywa zasobów ludzkich, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2016, ss. 94-97.
  • [11] www.spkum.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507741

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.