PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 8(2) | 504--519
Tytuł artykułu

Nowoczesne sposoby ochrony marki - abstrakcyjne znaki towarowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern brand protection - non-conventional trademarks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dzisiejszych czasach ochrona samej tylko nazwy przedsiębiorstwa wydaje się niewystarczająca. Wielu przedsiębiorców podejmuje zatem próby objęcia ochroną przewidzianą w przepisach Ustawy prawo własności przemysłowej każdego niemal elementu związanego z i ch marką. Prowadzi to do wzrostu popularności nie tylko znaków towarowych w ujęciu klasycznym, ale również tzw. niekonwencjonalnych czy nawet abstrakcyjnych znaków towarowych, takich jak kształty, formy przestrzenne, zapach, dźwięk czy kolor. W ramach niniejszego artykułu przedstawiono najważniejsze problemy, z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, decydujący się na nowoczesne sposoby ochrony marki. Wśród nich należy wskazać wymóg graficznego przedstawienia znaku towarowego czy problem pierwotnej i wtórnej zdolności odróżniającej.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, the protection of the company name alone seems to be insufficient. Many entrepreneurs take many attempts to embrace the protection provided by the Industrial Property Law Act for almost every component connected with its brand. This leads to increase of the popularity,not only of conventional trademarks, but also non-conventional trademarks, such as shapes, 3D forms, smell, sound or single colour. This article covers the most important problems which are faced by entrepreneurs who decide to provide a modern brand protection as: requirement of graphic representation of the trademark or the issue of the primary and acquired distinctiveness of the trademark.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Grochowski R., Granice prawne i etyczne reklamy w ustawodawstwie krajowym i europejskim, Poznań-Opole 2010.
  • Jasińska K., Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej, Warszawa 2010.
  • Nowińska E., Promińska U., du Vall M., Prawo własności przemysłowej, Warszawa 2008.
  • Promińska U., Ustawa o znakach towarowych. Komentarz, Warszawa 1998 r., podaję za: Sieńczyło-Chlabicz J. (red.), Prawo własności intelektualnej, Warszawa 2015, s. 474.
  • Promińska U., Znaki towarowe i prawo ochronne, [w:] Nowińska E., Promińska U., Szczepanowska-Kozłowska K., Własność przemysłowa i jej ochrona, Warszawa 2014.
  • Szajkowski A., Żakowska-Henzler H., [w:] Skubisz R. (red.), System Prawa Prywatnego. Prawo własności przemysłowej, Tom 14A, Warszawa 2012, podaję za: Sieńczyło-Chlabicz J. (red.), Prawo własności intelektualnej, Warszawa 2015, s. 443.
  • Wojcieszko-Głuszko E., Pojęcie znaku towarowego. Rodzaje oznaczeń. Kategorie znaków towarowych, [w:] Skubisz R. (red.), System Prawa Prywatnego. Prawo własności przemysłowej, Tom 14 B, Warszawa 2012.
  • Żelichowski M., Znak towarowy a oznaczenie przedsiębiorcy, [w:] Kuleszyński Z. (red.), Własność intelektualna źródłem kapitału przedsiębiorcy. Kompendium wiedzy, Kielce 2011.
  • https://euipo.europa.eu/eSearch/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171508472

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.