PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 87 | 81--92
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty uczenia się. Wyniki badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of Learning. Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza i ocena wybranych czynników wpływających na proces uczenia się. Po krótkiej części teoretycznej, prezentującej podstawowe aspekty analizowanego zagadnienia, zaprezentowano wyniki badania ankietowego. Poddano je głębszej analizie w kolejnym rozdziale artykułu, w którym autorka próbowała również wskazać możliwości wykorzystania zebranych informacji do kształtowania procesu nauczania.(fragment tekstu)
EN
The process of learning may be affected by many factors, like motivation or sensory preferences of a student. These issues have been widely described in and analysed from various points of views. However, the theoretical knowledge of what affects the learning process does not contribute to its efficiency if a teacher (lecturer) does not possess any information about students' learning preferences.The aim of the paper is to analyse and assess selected aspects of learning on the basis of the questionnaire research. The authoress presented the results of the research and pointed possibilities of their use in forming the education process and choosing teaching methods. The research methods include literature analysis, inductive and deductive reasoning and questionnaire research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
81--92
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Aue W. 2007. Człowiek jako jednostka. Podręcznik liceum o profilu socjalnym. Warszawa, Wydaw. Szkol. Pedagog., 154-155.
  • Dembo M.H. 1997. Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa, PWN, 142.
  • Dunn R., Grigg S.A. 2000. Practical approaches to using learning styles in higher education. Westport, Greenwood Publishing Group, 11.
  • Jankowska D., Leśnikowska-Matusiak I. 2011. Współczesne metody uczenia się ludzi dorosłych i ich wykorzystanie w edukacji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Logistyka 3, 971.
  • Kurdyś A. 2006. Czynniki determinujące wybór metod nauczania w szkole wyższej, w: Dydaktyka w naukach ekonomicznych. Red. T. Kiziukiewicz. Szczecin, AR, 95.
  • Majchrzak I., Rydzewska-Włodarczyk M. 2013. Metody nauczania i ich wykorzystanie do kształtowania kompetencji społecznych pokolenia Y. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Oeconomica 303(72), 110.
  • Michalski R.S. 1993. Inferential theory of learning as a conceptual basis for multistrategy learning, in: Multistrategy learning. Red. R.S. Michalski. Norwell, Springer, 5-6.
  • Nowacka U., Gmoch R. 2014. Rola nauczyciela i motywacji w procesie kształcenia członków społeczeństwa informacyjnego. Eduk. Tech. Inform. 2, 57.
  • Podgórska B. 2001. Zastosowanie wybranych metod aktywizujących w nauczaniu chemii. Praca dyplomowa. Szczecin, PSzczec. (niepublikowana).
  • Taraszkiewicz M., Rose C. 2006. Atlas efektywnego uczenia (się), nie tylko dla nauczycieli. Cz. 1. Gdańsk, Transfer Learning sp. z o.o., 20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509141

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.