PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 (22) | 95--106
Tytuł artykułu

Konsument usług kinowych w dobie społeczeństwa informacyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Consumer of Cinema Services at the Time of Information Society = Potrebitelʹ uslug kinoteatrov v èpohu informacionnogo obŝestva
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje szerokie zastosowanie w sektorze usług, a jego modernizacja technologiczna determinuje poziom nowoczesności całej gospodarki. Problem ten dotyka także rynku usług kinowych, gdzie ICT wykorzystuje się między innymi do umieszczania i przekazywania informacji na temat repertuaru kin i sprzedaży biletów. Celem artykułu jest próba egzemplifikacji wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych przez konsumentów na rynku usług kinowych w Polsce. W artykule wykorzystano własne wyniki badań bezpośrednich przeprowadzone na próbie 2048 widzów kinowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The dynamic development of information and communication technologies is widely applied in the service sector and its technological modernisation determines the level of up-to-datedness of the entire economy. This problem also touches the market for cinema services where ICT is used, inter alia, for placement and transfer of information on the repertoire of cinemas and ticket sales. The aim of the article is an attempt to exemplify the use of information and communication technologies by consumers in the market for cinema services in Poland. In the article, the author used findings of his own direct surveys carried out on the sample of 2048 cinema spectators. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Frąckiewicz E. (2010), Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Jaciow M., Wolny R., Stolecka-Makowska A. (2013), E-consumer in Europe. Comparative analysis of behaviours, OnePress, Gliwice.
  • Janoś-Kresło M. (2010), Zachowania konsumentów na rynku e-kultury w wybranych krajach Europy środkowo-wschodniej (wyniki badań), "Zeszyty Naukowe", nr 608, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 15, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Kultura w 2015 r. (2016), GUS, Warszawa, www.stat.gov.pl [dostęp: 05.03.2017].
  • Mącik R. (2013), Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, UMCS, Lublin.
  • Pacut M. (2016), Zachowania nabywcze polskich e-konsumentów na rynku, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania", nr 43/3.
  • Sobocińska M. (2008), Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010 (2010), GUS, Warszawa, www.stat.gov.pl [dostęp: 05.03.2017].
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012-2016 (2016), GUS, Warszawa, www.stat.gov.pl [dostęp: 05.03.2017].
  • Widz kinowy w Polsce. Raport z badań (2015), Centrum Badań i Transferu Wiedzy, UE Katowice, https://www.pisf.pl/aktualnosci/widz-kinowy-w-polsce-raport-z-badan [dostęp: 05.03.2017].
  • Wolny R. (2013), Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, UE, Katowice.
  • Wolny R. (2017), Konsument wobec funkcjonowania kin w Polsce, "Handel Wewnętrzny, nr 6 (371).
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2016, GUS, Warszawa, www.stat.gov.pl [dostęp: 05.03.2017].
  • https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi [dostęp: 05.03.2017].
  • https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/scoreboard/poland [dostęp: 05.03.2017].
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509145

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.