PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 503 Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości | 48--58
Tytuł artykułu

Badanie rozwoju publikacji z zakresu balanced scorecard na podstawie artykułów opublikowanych w polskich czasopismach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Development of Balanced Scorecard Publications on The Basis of Articles Published in Polish Magazines
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przybliżenie stanu dorobku naukowego rachunkowości polskiej w zakresie stosowania strategicznej karty wyników jako jednego ze strategicznych instrumentów rachunkowości zarządczej. W pierwszej części opracowania przedstawiono zastosowaną metodę badawczą. Druga część zawiera rezultaty badania, czyli analizę wybranych publikacji pod kątem przyjętych założeń. Ostatnią część stanowią wnioski. Zastosowaną metodą badawczą są studia literaturowe na podstawie czasopism z bazy BazEkon jak również czasopisma "Controlling i Rachunkowość Zarządcza". Artykuł ma walory poznawcze, ponieważ zawiera syntetyczny przegląd stanu wiedzy o balanced scorecard(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the state of academic achievement of Polish accounting in the field of balanced scorecard as one of the strategic management accounting instruments. First part of the paper presents applied research method. The second part summarizes the results of the study, i.e. analysis of selected publications in terms of accepted assumptions. The last part contains conclusion. Literature studies based on BazEkon database as well as Controlling and Management Accounting journals constitute research method. This article has cognitive values because it contains a synthetic overview of the state of balance scorecard knowledge(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Balanced scorecard - strategia z wizją, http://www.ekonomicznie.pl (dostęp: 3.04.2017).
  • Czy wdrożenie BSC w przedsiębiorstwie wymaga jasno sformułowanej i kompletnej strategii?, http://www.figpolska.pl/czy-wdrozenie-bsc-w-przedsiebiorstwie-wymaga-jasno-sformulowanej-i- kompletnej-strategii-137 (dostęp: 3.04.2017).
  • http://bazekon.icm.edu.pl.
  • http://www.staworzynski.com/artykuly/bsc.
  • Jabłoński A., Jabłoński M., 2011, Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difi n, Warszawa.
  • Jaruga A., Kabalski P., Szychta A., 2010, Rachunkowość zarządcza, Ofi cyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., 1992, The balanced scorecard - measures that drive performance, Harvard Business Review, January-February.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., 1996, The Balanced Scorecard. Translating Strategy into Action, Harvard Business School Press, Boston.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., 2000, The Strategy-Focused Organization. How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston.
  • Kaplan R., Norton D., 2002, Strategiczna karta wyników, jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., 2004, Strategy Map: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press, Boston.
  • Kariozen W., 2015, Balanced Scorecard w czołowych polskich uniwersytetach - analiza gotowości do opracowania i wdrożenia, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 389, Wrocław.
  • Krawczyk M., 2013, Zastosowanie miar perspektywy klienta BSC w koncepcji User-Driven Innovation, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 62, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Krawczyk M., 2014, Balanced Scorecard jako narzędzie oceny i kontroli, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 803, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 66, Szczecin.
  • Nieplowicz M., 2015, Quo Vadis Balanced Scorecard?, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 389, Wrocław.
  • Nita B., 2008, Cztery generacje balanced scorecard w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, [w:] Kłosowska B. (red.), Współczesne finanse. Stan i perspektywy rozwoju finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Nita B., 2012, Raportowanie wewnętrzne w przedsiębiorstwie, [w:] Nowak E. (red.), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa.
  • Nita B., 2016, Krytyka zrównoważonej karty wyników, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 442, Wrocław.
  • Rigby D., 2007, Executive Guide - Management Tools 2007, Bain & Company Publishing, Boston.
  • Szyszłowski R., 2007, Strategiczna Karta Wyników w przedsiębiorstwie ciepłowniczym, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza", nr 2.
  • Świerk J., 2009, Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.