PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 26 | 31--41
Tytuł artykułu

Znaczenie marketingu lateralnego w erze współczesnej konsumpcji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Lateral Marketing in the Times of Contemporary Consumption
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing lateralny będący często uzupełnieniem działań marketingu tradycyjnego, charakteryzuje się wykorzystaniem kreatywności oraz innowacyjnych technik i metod. Stosuje niekonwencjonalne, często prowokacyjne sposoby działania, takie jak techniki twórczego myślenia. Artykuł odnosi się nie tylko do samej istoty myślenia lateralnego, ale również wpływu, jaki ma zastosowanie owego marketingu w przedsiębiorstwach, na rozwój współczesnej konsumpcji. Celem niniejszego artykułu jest charakterystyka koncepcji marketingu lateralnego, oraz ocena jego znaczenia dla przedsiębiorstw. Aby osiągnąć założony cel dokonano analizy casestudy działań w firmie Ferrero. Przeprowadzono internetowe badanie ankietowe, wśród osób będących rodzicami oraz wśród dzieci. Analizując uzyskane wyniki można wnioskować, iż przedsiębiorstwa powinny stosować działania w obszarze marketingu lateralnego, jako uzupełnienie marketingu tradycyjnego. Wówczas przy zachowaniu zasad, które określają wdrażanie marketingu lateralnego możliwe jest opracowanie unikatowego produktu, zwiększenie sprzedaży i uzyskanie stałej przewagi konkurencyjnej, a także stworzenia wizerunku firmy jako innowacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
Lateral marketing is often a kind of addition to traditional marketing. It is mainly characterized by creativity, new techniques and innovative methods for finding breakthrough ideas. It is usually connected with unconventional, often even provocative, ways of acting. A good example of them can be for instance creative techniques of thinking. The article relates not only to the essence of lateral thinking as such but also to the benefits that this sort of marketing can bring to small companies or big corporations and in the long run of course to the development of modern consumption. The purpose of the present publication is the characteristics of the lateral marketing concept and summing up its importance to using it enterprises. To achieve a certain goal, there has been done a case study of actions in Ferrero's company. There have been conducted several Internet surveys among people who parents and also among children. Having analyzed all the obtained results, there is one simple conclusion. Companies should definitely insert and make use of lateral marketing activities as an addition to traditional marketing. Then while retaining the principles that define the implementation of lateral marketing, it is possible not only to create a unique product, increase sales' numbers, find prospects, gain a constant competitive advantage but also to depict a company as innovative on the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Budzyński W. (2008), Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Poltext, Warszawa.
  • Chrzan E., (2014), Marketing a selling. Etyka a efektywność, Politechnika Częstochowska, Cześtochowa.
  • Drucker P.(1994), Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Historia grupy Ferrero, www.ferrero.pl/o-firmie/historia-ferrero/historia-grupyferrero/, (dostęp 20.05.2017).
  • Hysa B., (2016), Zarządzanie różnorodnością pokoleniową, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej".
  • Janasz W. (red.) (2004), Innowacje w rozwoju przedsiębiorczości w procesie transformacji., Warszawa.
  • Kotler P. (2004), Marketing lateralny , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kotler P., Trias de Bes F. (2004), Marketing lateralny.PWE, Warszawa.
  • "Liczby tygodnia - Kinder Niespodzianka", www.yt360.pl/kinder-niespodzianka-500-milionow-widzow-w-ciagu-jednego-miesiaca/, dostęp 20.05.2017).
  • Pogorzelski J. (2005), Pozycjonowanie w marketingu lateralnym, "Marketing i Rynek", nr 5.
  • Rosa G., Smalec A. (red.) (2009), Marketing przyszłości, trendy, strategie, instrumenty. Partnerstwo w marketingu, "Zeszyty naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", Szczecin.
  • Strona internetowa firmy Ferrero Polska, www.ferrero.pl/, (dostęp 20.05.2017).
  • Stevanovski M. (2011), Lateral marketing and its application in the foods market, Journal of Hygienic Engineering and Design.
  • Szwajca D., (2011), Marketing lateralny jako alternatywna metoda generowania idei nowych produktów, Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Instytut Ekonomii i Informatyki.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509375

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.