Warianty tytułu
Nakłady finansowe na rozwój infrastruktury transportu wodnego śródlądowego
Języki publikacji
Abstrakty
W krajach Europy Zachodniej rozwój transportu wodnego śródlądowego jest postrzegany jako jeden ze sposobów realizacji współczesnych celów polityki transportowej. W tych krajach na rozwój i utrzymanie śródlądowych dróg wodnych przeznaczane są znaczne nakłady inwestycyjne. W Polsce nakłady na drogi wodne są niewspółmiernie małe. Z przyjętego w dniu 14 czerwca 2016 r. uchwałą Rady Ministrów dokumentu Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030 wynika, że nakłady te do 2030 r. wzrosną do 76,8 mld PLN. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe doświadczenia w zakresie finansowania śródlądowych dróg wodnych, istnieją poważne obawy, że poniesienie tak dużych nakładów jest mało realne. (abstrakt oryginalny)
In Western Europe, the development of infrastructure of inland waterway transport is clearly supported. In these countries substantial investments are allocated into development and maintenance of inland waterways. In Poland, both, investments in infrastructure development of inland waterway transport, as well as maintenance of waterways are disproportionately small. According to the document adopted on June 14, 2016 by the Resolution of the Government titled: "Assumptions for the plans of the development of inland waterways in Poland for the perspective of 2016-2020 with the prospect of 2030" the expenditures will rise to 76.8 billion PLN by 2030. However, there are serious concerns about the possibility of implementation ofthe assumed amount of expenditures. (original abstract)
Rocznik
Strony
357--367
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Gdańsk, Poland
Bibliografia
- 2015 Raport roczny, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, http://www.plk-sa.pl/files/public/raport_roczny/RR_za_2015_rok_-13_grudnia.pdf
- Annual Report 2013, Shaping policy for more & better waterway transport, Inland Navigation Europe, Brussels 2014.
- Biała księga transportu. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu -dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu, Urząd Publikacji Unii Europejskiej, Luksemburg 2011.
- Dûnner H.W., Ausbau der Moselschleusen beschleunigen, "Schiffahrt Hafen Bahn und Technik" 2016, Nr. 8.
- Informacja o wynikach kontroli - funkcjonowanie żeglugi śródlądowej, Najwyższa Izba Kontroli, Warszawa 2014.
- Kajda J., NIK o Zbiorniku Racibórz, "Polska Gazeta Transportowa" 2017, nr 4.
- Keeding, S., Becht. Ausbau der Moselschleusen ist wichtiger Schritt für Binnenschifffahrt in Rheinland-Pfalz, Ministerium für Wirtschaft 2016, https://mwvlw.rlp.de/de/presse/detail/news/detail/News/becht-ausbau-der-moselschleusen-ist-wichtiger-schritt-fuer-binnenschifffahrt-in-rheinland-pfalz/
- Marszycki M., Udrożnić i połączyć Odrę, Łabę oraz Dunaj, "Polska Gazeta Transportowa" 2017, nr 7-8.
- Ochrona Środowiska 2016, GUS, Warszawa 2016.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych wód powierzchniowych lub części stanowiących własność publiczną (Dz. U. z 2003 r. Nr 16, poz. 149)
- Skonsolidowany plan wydatków w układzie zadaniowym na 2017 r. i dwa kolejne lata, Rada Ministrów, Warszawa 2016, http://www.mf.gov.pl/
- Transport drogowy w Polsce w latach 2010 i 2011, GUS, Warszawa 2013.
- Transport infrastructure investment and maintenance spending, OECD Statistics, http://stats.oecd.org/Index.aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510045