PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 (48) | 225--232
Tytuł artykułu

Odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec społeczeństwa we współczesnym przekazie marketingowym i w praktyce

Warianty tytułu
Enterprise's Responsibility Towards Society in a Present-day Marketing Massage and Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku dekad przedsiębiorstwa wykorzystują w swoim przekazie promocyjnym dbałość o środowisko, w którym funkcjonują (koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu). W ostatnich latach tendencja ta zdaje się wzmagać. Jednocześnie można dostrzec wiele przejawów działań szkodliwych dla lokalnych społeczeństw, zwłaszcza tych żyjących w uboższych regionach świata. Autor skoncentrował się na kwestii wzrostu liczby prospołecznych inicjatyw w promocyjnej polityce przedsiębiorstw i jednocześnie niezmniejszającej się liczbie negatywnych przypadków działań antyśrodowiskowych. Jako materiał źródłowy wykorzystano artykuły odnoszące się zarówno do prospołecznych inicjatyw, jak i negatywnych działań przedsiębiorstw działających w międzynarodowej skali. (abstrakt oryginalny)
EN
For several decades enterprises have been making use the of concept of CSR in their promotional messages, even more intensively over the last years. Nevertheless one can perceive many examples of activities harmful to local societies, particularly those living in poorer countries. The paper concentrates on the problem of the increase of the number of initiatives in promotion messages and business practices and on the not decreasing number of practices harmful to communities. The author has used as information sources articles on both CSR initiatives and examples of negative consequences for local societies of the activities of certain international companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
225--232
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska, Wydział Nauk Ekonomicznych
Bibliografia
  • Arona, N., Henderson, T. (2007). Embedded premium promotion; why it works and how to make it more effective. Marketing Science, 26 (4). 47-51.
  • Bulard, M. (2013). Bezwzględny świat Samsunga. Le Monde diplomatique, 7 (89), 16-20.
  • Desquesnes, N. (2015), Bunt w indyjskich zakładach Maruti-Suzuki, Le Monde diplomatique, 1 (107), 30-31.
  • Du, S., Sen, S., Bhattacharya, C.B. (2008). Exploring the social and business return of a Corporate Oral Health initiative aimed at disadvantaged Hispanic families. Journal of Consumer Research, 35, 383-394. Pobrano z: https://questrompublish.bu.edu/cb/JCR2008.pdf (14.03. 2017).
  • Dunn, D., Yamashita, K. (2003). Microcapitalism and the Megacorporatios. Harvard Business Review, 81, 47-54. W: A. Verbeke (2016), International business strategy. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Frank, T. (2014). Pracownicy fast foodów i amerykański sen. Le Monde diplomatique, 2 (96), 12-14.
  • Garcia, D. (2013). Niewolnicy XXI w. w Katarze. Le Monde diplomatique, 6 (124), 14-17.
  • Malet, J.B. (2013). Amazon od podszewki. Le Monde diplomatique, 11 (93), 6-9.
  • Molęda, K. (2013). Polski wyzysk w szwedzkiej korporacji. Le Monde diplomatique, 3 (85). 6-8.
  • Osburg, T. (2016). Branding raw materials to impose human rights: Intel's Ban on conflict minerals. GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 37-41.
  • Ospina, H.C. (2014). Chevron w Ekwadorze zatruwa środowisko i nie płaci. Le Monde diplomatique, 6 (100), 14-15.
  • Responsible chocolate - wywiad z Carlo Vassallo, naczelnym dyrektorem niemieckiego oddziału kompanii Ferrero (2016). GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 47-51.
  • Saksena, J. (2015). Tata, indyjska legenda. Le Monde diplomatique, 4 (110), 26-29.
  • Smith, N.C. (2016). From philanthropy to creating shared value: Big Pharma's models in developing markets. GfK Marketing Inteligence Review, 8 (1), 31-35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.