PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 (48) | 301--310
Tytuł artykułu

Jakość obsługi klienta w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie usług ubezpieczeniowych

Warianty tytułu
Quality of Customer Service in the Small and Medium Enterprise Sector on the Example of Insurance Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost konkurencji na rynku ubezpieczeniowym powoduje, że najważniejszy dla działalności przedsiębiorstw w tej branży jest klient, który jest ostatecznym weryfikatorem świadczonych usług i który przez zgłaszane uwagi może wpływać na ich jakość. Celem artykułu jest analiza wybranych aspektów oceny jakości usług ubezpieczeniowych w Polsce. W artykule wykorzystano źródła pierwotne pochodzące z badań dotyczących rynku ubezpieczeń w Polsce. Badaniu poddano zmiany w ocenie jakości usług ubezpieczeniowych w latach 2012-1015. Analiza opiera się na ocenie procentowych zmian oceny jakości oraz przedstawienia wskaźników zadowolenia z tych usług w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The growth of competition on the insurance market causes that the customer, who is the ultimate verifier of provided services and whose feedback can influence the quality of services, is the most important most important for the business activity in this sector. The objective of the paper is the analysis of selected aspects of quality evaluation of insurance services in Poland. The paper uses the primary sources coming from the research concerning the insurance market in Poland. The research concerned the changes in the evaluation of the quality of insurance services in the years 2012-2015. The analysis is based on the evaluation of the percentage changes of quality evaluation and presentation of indicators of satisfaction from these services in the sector of small and medium enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
301--310
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
autor
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Crosby, P.B. (1979). Quality is free. New York: McGraw-Hill.
  • Dendura, K. (1996). Podstawa zarządzania jakością. Załączniki, Norma Pr PN-ISO 8402: 1994. Zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Technologia. Gdynia: Wyższa Szkoła Morska.
  • Feigenbaum, A.V. (1992). Total quality control. New York: McGraw-Hill.
  • Jazdon, A., Guzek, K. (1994). Metodyczne podstawy zapewnienia jakości w warunkach gospodarki wolnorynkowej. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego.
  • Juran, J.M. (1988). Quality control handbook. New York: McGraw-Hill.
  • Kiliński, A. (1970). Jakość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne.
  • Kotler, P. (1999). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
  • Nikon, F. (1974). Jakość i niezawodność a zarządzanie w przedsiębiorstwie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Oniszczuk-Jastrząbek, A. (2007a). Marketing w kształtowaniu jakości produktu. W: J. Żurek (red.), Przedsiębiorstwo - zasady działania, funkcjonowanie, rozwój. Gdańsk: Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Oniszczuk-Jastrząbek, A. (2013b). Przedsiębiorczość w budowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Prymon-Ryś, E. (2011). Kreowanie wartości w procesie dystrybucji usług ubezpieczeniowych - wyniki badań jakości kontaktu usługowego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 686. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 47, 339-352.
  • Stoma, M., Doroszewicz, S. (2009). Empiryczny model jakości funkcjonalnej usługi ubezpieczenia autocasco spostrzeganej przez klientów indywidualnych - wyniki badań. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, 94, 173-183.
  • Urbaniak, M. (1998). Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Wyrębek, H. (2011). Zarządzanie jakością usług ubezpieczeniowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 89, 181-195.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.