PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 74 Aktualne wyzwania rozwoju transportu | 445--455
Tytuł artykułu

Multipurpose Development of Lower Vistula and Sustainable Development

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Kompleksowe zagospodarowanie dolnej Wisły a rozwój zrównoważony
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych napotyka w Polsce wiele problemów związanych z niesłusznym przekonaniem o niewielkich społeczno-ekonomicznych efektach i dużych stratach środowiskowych związanych z tego typu przedsięwzięciem. Celem artykułu jest weryfikacja tych poglądów i wykazanie skutków rezygnacji z zagospodarowania dolnej Wisły. Wykazano, że obecny stan drogi wodnej nie jest naturalny, generuje wiele zagrożeń i strat społecznych, gospodarczych i ekologicznych, których likwidacja wymaga dużych nakładów, nie rozwiązuje jednak problemów w sposób perspektywiczny. Na przykładzie dolnej Wisły, wykazano, że kompleksowe zagospodarowanie drogi wodnej jest rozwiązaniem zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
Development of inland waterways in Poland faces many problems associated with the conviction of the small socio-economic effects and large environmental losses associated with this type of project. The aim of this article is to verify those opinions and to show the consequences of leaving the lower Vistula in its current state. It has been shown that the current state of the lower Vistula is not natural, and generates a lot of risks and social, economic and environmental losses, and that liquidation of them requires large expenditures, but does not solve problems in a perspective. The result is demonstration, on the example of the lower Vistula, that the multipurpose development of the waterway is a solution compatible with the principles of sustainable development. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • External & infrastructure costs container transport, Inland waterways transport by numbers, Inland Navigation Europe, http://www.inlandnavigation.eu/what-we-do/downloads/
  • Mały rocznik statystyczny Polski 2015, GUS, Warszawa 2015.
  • Ochrona środowiska 2014, GUS, Warszawa 2014.
  • Roczne wskaźniki makroekonomiczne. Rachunki narodowe ESA 2010, www.stat.gov.pl
  • Sikorski M., Koszty wypadków drogowych, "Polska Gazeta Transportowa" 2015, nr 8.
  • Transport drogowy w Polsce w latach 2012 i 2013, GUS, Warszawa 2015.
  • Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Badania społeczno-ekonomicznych skutków zagospodarowania dolnej Wisły, etap 1, Społeczno-ekonomiczne przesłanki zagospodarowania dolnej Wisły, Energa SA, Gdańsk 2015.
  • Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Badania społeczno-ekonomicznych skutków zagospodarowania dolnej Wisły, etap 3, Szacunek kosztów i korzyści kompleksowego zagospodarowania dolnej Wisły, Energa SA, Gdańsk 2016.
  • Wojewódzka-Król K., Współzależności w rozwoju śródlądowych dróg wodnych, "Logistyka" (dodatek na CD "Logistyka-Nauka") 2011, nr 6, CD nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510593

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.