PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 21 | 25--40
Tytuł artykułu

Marketing of Logistics Services in Poland and in Ukraine

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing usług logistycznych w Polsce i na Ukrainie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article contains a description of marketing actions that are undertaken by TSL companies. The purpose of the article was an analysis of marketing instruments on the market of logistics services in Poland and in Ukraine. A literature analysis and a comparative analysis were performed in relation to the services offered. The logistics services market in Poland was presented and compared to the Ukrainian market. A presentation was provided of those marketing elements that are realized in Poland and in Ukraine by selected logistics operators and of the instruments that are formed by them in both countries. Attention was paid in the article to the development trends of logistics services and the dynamics of changes in selected logistics companies. (original abstract)
Wartykule zostały opisane działania marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa TSL. Celem artykułu była analiza instrumentów marketingu na rynku usług logistycznych w Polsce i Ukrainie. Zastosowano analizę literatury i porównawczą oferowanych usług. Zaprezentowano rynek usług logistycznychw Polsce w porównaniu z rynkiem ukraińskim. Przedstawiono elementy marketingu realizowane w Polsce i na Ukrainieprzez wybranych operatorówlogistycznych oraz kształtowane przez nich instrumentyw obu tych krajach.W artykule zwrócono uwagę na kierunki rozwoju usług logistycznych i dynamikę zmian w wybranych przedsiębiorstwach logistycznych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
25--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
  • Poltava State Agrarian Academy
Bibliografia
  • Act of 27.04.2001 Environmental Protection Law, Journal of Laws 2001 No. 62 Item 627.
  • Błażejczyk S., Pierwszy kwartał 2015 roku w branży TSL, "Gazeta Finansowa", 8-14.05.2015.
  • Chamier-Gliszczynski N., Bohdal T., Mobilność na obszarze miejskim w ochronie środowiska, "Annual Set The Environment Protection", Vol. 18, issue 1, 2016.
  • Dyczkowska J., Marketing usług logistycznych, Wyd. Difin, Warszawa 2014.
  • "Gazeta Prawna", No.122 (4269), 27.06.2016.
  • http://uvk.ua/rus/index.php -website of company «UVK», (10.02.2017).
  • https://www.suus.com, (10.02.2017).
  • https://www.zammler.com.ua/ru/, (10.02.2017).
  • International LPI global ranking,http://lpi.worldbank.org/international/global, (3.04.2017).
  • Kieżel E., Konsument i jego zachowania na rynku europejskim,PWE, Warszawa 2010.
  • KotlerPh., ArmstrongG., SaundersJ., WongV., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Majszak K., Rynek powierzchni magazynowych eksplodował, http://g5.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2591000/2591057-dgp-2016-06-27-21-edycja-rankingu-firm-tsl.pdf, (10.06.2017).
  • Michalski E., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki,PWN, Warszawa 2013.
  • MrózB., Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2006.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
  • Oflac B., Dobrucali B.,Yavas T., Escobar M.G., Services Marketing Mix Efforts of a Glabal Services Brand: The Case of DHL Logistics, "Procedia Economicsand Finanse", No 23, 2015.
  • Rosa G., Marketing usług transportowych -kierunki rozwoju, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego,No.710, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu",No.24, 2012.
  • Transport. Activity Results In 2015, Central Statistical Offoce, Warsaw 2016.
  • Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiemwprzedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.