PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 12 | 32--43
Tytuł artykułu

Metodyki zwinne w praktyce organizacyjnego uczenia się

Warianty tytułu
Agile Project Management as a Learning Organization Practices
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono proces wdrożenia metodyk zwinnych w praktyce zarządzania z perspektywy procesów organizacyjnego uczenia się. Celem artykułu jest analiza wpływu wdrożenia zwinnych metodyk zarządzania projektami na procesy organizacyjnego uczenia się. Autorzy pokazali, że źródłem wzrostu efektywności prac projektowych realizowanych za pomocą metodyk zwinnych może być akceleracja procesów organizacyjnego uczenia się. Przedstawiona w artykule analiza koncepcji metodyk zwinnych oraz praktyk organizacyjnego uczenia się pozwoliła opracować precyzyjny test oceny gotowości organizacji do wdrożenia metodyk zwinnych na podstawie oceny potencjału uczenia się organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents Agile project management deployment process in terms of organizational learning processes. The objective of the article is to show the impact analysis of Agile project management deployment to organizational learning processes. Authors have presented an acceleration of organizational learning processes as a source of Agile project team effectiveness. The analysis of Agile project management methodology and organizational learning practices allows creating precise Agile deployment process readiness test based on organization learning capacity.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Cyfert Sz., 2012, Systemowy model organizacji: perspektywa procesów odnowy organizacyjnej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 276, s.123-129.
  • 2. Dove R., 1999, Knowledge management, response ability, and the agile enterprise, Journal of Knowledge Management, vol. 3, no. 1, s.18-35.
  • 3. Guillermo P.-B., 1999, Knowledge management in agile innovative organizations, Journal of Knowledge Management, vol. 3, no. 1, s.6-17.
  • 4. Hys K., 2015, Wybrane modele dojrzałości systemu zarządzania jakością w organizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 421, s.176-185.
  • 5. Kamhawi E.M., 2012, Knowledge management fishbone: a standard framework of organizational enablers, Journal of Knowledge Management, vol. 16, no. 5, s.808-828.
  • 6. Kozarkiewicz A., 2012, Zarządzanie portfelami projektów, PWN, Warszawa.
  • 7. Nerur S., Mahapatra R., Mangalaraj G., 2005, Challenges of Migrating to Agile Methodologies, Communications of the ACM, vol. 48, no. 5, s.73-78.
  • 8. Panasiewicz L., 2008, Rola kultury organizacyjnej w procesach organizacyjnego uczenia się i zarządzania wiedzą, w: Różański A., Kuchinke K.P., Bojar E., (red.), Rozwój zasobów ludzkich. Teoria i praktyka, Politechnika Lubelska, Lublin, s. 91-108
  • 9. Panasiewicz L., 2014, Ukryta przewaga. Kultura organizacyjna jako czynnik sukcesu współczesnych przedsiębiorstw, Politechnika Lubelska, Lublin.
  • 10. Papadopoulos G., 2015, Moving from traditional to agile software development methodologies also on large, distributed projects, Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 175, s.455-463.
  • 11. Paterek P., 2014, Zarządzanie wiedzą w zespołach projektowych stosujących metodę Serum, Niepublikowana praca końcowa MBA, Politechnika Lubelska, Lublin.
  • 12. Paterek P., 2016, Kultura organizacyjna jako determinanta efektywnego zarządzania wiedzą w zespołach projektowych wykorzystujących metody zwinne, Marketing i Rynek, nr3, s.714-724.
  • 13. Raiśiene A.G., 2011, Advantages and Limitations of Integrated Management System: The Theoretical Viewpoint, Social Technologies, vol. 1, no. 1, s.25-36.
  • 14. Schwaber K., Sutherland J., 2016, The Scrum Guide, Scrum.org, US, Boston.
  • 15. Serrador P., Pinto J.K., 2015, Does Agile work? - A quantitative analysis of agile project success, International Journal of Project Management, vol. 33, no. 5, s.1040-1051.
  • 16. Vera D., Crossan M., Apaydin M., 2011, A Framework for Integrating Organizational Learning, Knowledge, Capabilities, and Absorptive Capacity, w: Easterby-Smith M., Lyles M.A., (red.), Handbook of Organizational Learning & Knowledge Management, John Wiley & Sons Ltd., Chichester, s. 153-180.
  • 17. AWA Adventures with Agile, http://www.adventureswithagile.com/, dostęp z dnia 22.11.2016 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510922

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.