PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 496 Zmiana warunkiem sukcesu. Potencjał rozwoju i doskonalenia organizacji | 29--46
Tytuł artykułu

Dojrzałość procesu zarządzania wizerunkową sytuacją kryzysową

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Maturity of Image Crisis Management Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja poszczególnych etapów procesu osiągania dojrzałości organizacji w zarządzaniu wizerunkową sytuacją kryzysową. We wstępie przybliżono typologię sytuacji kryzysowych, przyjmując za punkt odniesienia źródła kryzysów, oraz wskazano i scharakteryzowano udziałowców sytuacji kryzysowej. Następnie ukazano, w jaki sposób przebiegają wizerunkowe sytuacje kryzysowe, wyodrębniając poszczególne fazy ich rozwoju. Rozważania te stanowiły podstawę do identyfikacji procesu osiągania dojrzałości i charakterystyki jego pięciu faz. W zakończeniu, akcentując walor praktyczny dysertacji, opracowano instrument diagnostyczny pozwalający na ocenę obecnego poziomu dojrzałości organizacji w zakresie zarządzania wizerunkową sytuacją kryzysową(abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of the article is to identify stages of the process of achieving organizational maturity in image crisis management. At the beginning the author analyzed typology of crisis situations, referring it to sources of crises, then characterized groups and organizations involved in image crises. Next, the way crisis situations were taking place was depicted, including identification of crisis's development phases. The analysis was a foundation for identifying the process of achieving maturity, which consisted of five stages. Finally, emphasizing a practical aspect of the dissertation, the author built and presented a diagnostic instrument which allowed the assessment of current level of organizational maturity regarding image crisis management(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., 2004, Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza.
  • Booth S., 1993, Crisis Management Strategy: Competition and Change in Modern Enterprises, Cengage Learning EMEA, London.
  • Blythe J., 2002, Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Crandall W.R., Parnell J.A., Spillan J.E., 2013, Crisis Management. Leading in the New Strategy Landscape, SAGE Publications, Inc, London.
  • Davis A., 2007, Public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Dezenhall E., 2011, Damage Control: The Essential Lessons of Crisis Management, Prospecta Press, London.
  • Elliott D., Herbane B., Swartz E., 2010, Business Continuity Management. A Crisis Management Approach, Taylor & Francis Ltd., New York.
  • Fink S., 2002, Crisis Management: Planning for the Inevitable, iUniverse Inc., Lincoln.
  • Flieger M., 2015, Procedure of Modeling the System of Company's Image Management, [w:] M. Flieger, D. Skorupka (red.), Project Management as a Spectrum of Scientific Problems in Engineering and Management, General Tadeusz Kosciuszko Military Academy of Land Forces, Wrocław.
  • Flieger M., 2013, Analiza wizerunkowej sytuacji kryzysowej na przykładzie marki Kitkat firmy Nestle, Zeszyty Naukowe Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki "Journal of Science of the gen. Tadeusz Kosciuszko Military Academy of Land Forces", nr 3 (169) 2013, Wrocław.
  • Flieger M., 2013, Image Crisis Situation - Stages and Measures to Limit Negative Consequences, [w:] D. Skorupka, M. Flieger (red.), Scientific Problems in Management, General Tadeusz Kosciuszko Military Academy of Land Forces, Wrocław.
  • Larkin J., Regester M., 2005, Risk Issues and Crisis Management: A Casebook of Best Practice, Kogan Page Ltd., London.
  • Lisiecki M., 2010, Konieczność zmian oraz ogólne zasady ich wprowadzania w organizacjach, [w:] M. Lisiecki (red.), Zmiany jako czynnik rozwoju organizacji, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin.
  • Mitroff I., Pearson Ch., 1993, Crisis management, a diagnostic guide for improving your organization's crisis preparedness, John Wiley & Sons, Incorporated, New York.
  • Smektała T., 2000, Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.
  • Zelek A., 2003, Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511054

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.