PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 17 | nr 1 | 51--56
Tytuł artykułu

Analysis of Multidimensional Information Structures in Economic Service Process - Nonlinear Approach

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Advancing automation of services lessens human's participation in providing services. Until now the research done by economists has included the depiction of "the new economy", mainly in the field of production, where information is connected to information technology and, at the same time, marginalizing the services. The aim of the article is obtaining a model of a rational service provider that functions in multidimensional space of their activity: classical (direct) and digital through identifying the stages of a service provision process. In order to achieve the goal hypothetico-deductive and algorithmic methods were applied. The results of the analysis are the contribution to further research. They are the first step towards drawing up comprehensive understanding of the specificity of the process, in which one provides services. However the lack of exact repetition of economic occurrences may constitute a limitation while identifying the abovementioned stages. No exact repetition conditions arise from strong emotional influence under which a service provider is. Nevertheless, the evaluation made in the article may be an incentive to activate the elements responsible for efficiency of a service organization and the elements that eliminate factors destabilizing efficient operation of a service provider.(author's abstract)
Rocznik
Tom
17
Numer
Strony
51--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Bialystok University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Bairi, J., Manahar, B.M. (2011). Critical success factors in gaining user customer satisfaction in outsourced IT services. Journal of Enterprise Information Management, 24 (6), 475-493.
  • Ball, D., Pedro, S. (2006). Service personalization and loyalty. Journal of Services Marketing, 20 (6), 391-403.
  • Daszkowska, M. (1982). Ekonomika i organizacja usług. Warszawa: PWN.
  • Gleason, D.H., Friedman, L. (2005). Proposal for an accessible conception of cyberspace. Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 3 (1), 15-23.
  • Jakimowicz, A., Juzwiszyn, J. (2012). Vortex Stabilization of Market Equilibrium in Theory and in Practice of Economics. Acta Physica Polonica, A, 121 | 2B | B-54-B-60.
  • Juzwiszyn, J. (2003). Concerning the Revolution of Financial Spheres. Applications of Physics in Financial Analyses 4. V. n. 27C. Warszawa: Warsaw University of Technology, A97.
  • Juzwiszyn, J. (2008). DNA rynku. Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej Ekonomia i Zarządzanie, 115-127.
  • Keh, H.T., Pang, J. (2010). Customer Reactions to Service Separation. Journal of Marketing, March, 56-57.
  • Leibenstein, H. (1995). The Supply of Entrepreneurship. Leading Issues in Economic Development. New York: Oxford University Press.
  • Montaya, M.M., Massey, A.P., Khatri, V. (2010). Connecting IT Services Operations to Services Marketing Practices. Journal of Management Information Systems, 26 (4), 65-85.
  • Mytlewski, A. (2007). Monitoring ekonomiczny przedsiębiorstw. Gdańsk: University of Gdańsk.
  • Pagliacci, G.R., Kędzior, Z. (2006). Informacyjna rola sprzedawców w przedsiębiorstwie. Marketing i Rynek, 11, 2-6.
  • Payne, A. (1993). The Essence of Service Marketing. London: Prentice Hall.
  • Rogoziński, K. (2014). Service Design - czworako ujęty. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 354.
  • Rogoziński, K. (2003). Cywilizacja usługowa - samorealizujące się niespełnienie. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Rogoziński, K. (2010). Zarys pozytywnej teorii usług. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 145, 241-269.
  • Shannon, C.E. (1948). A Mathematical Theory of Communication. The Bell System Technical Journal, 27.
  • Skąpska, E. (2010). Ekonomiczny wymiar wieloaspektowego podejścia do przedsiębiorczości usługowej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 145, 213-225.
  • Skąpska, E. (2012). Usługa informacyjna jako rezultat współpracy międzyorganizacyjnej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 229, 234-248.
  • Skąpska, E. (2014). Oblicza racjonalności w ekonomice usług. Studia Ekonomiczne, 180, 213-225.
  • Winiarski, J. (2003). Sieci komputerowe w biznesie. Informatyka Ekonomiczna, 11, 42-44.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511354

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.