PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 160--172
Tytuł artykułu

Style współprodukcji usługi edukacyjnej przez studentów

Warianty tytułu
Students' Value Co-production Styles of Educational Service
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł poświęcony jest zagadnieniu uczestnictwa studenta w procesach uczelni (wspólnej produkcji) i ma charakter teoretyczno-empiryczny. W pierwszej części przedstawiono przegląd literatury przedmiotu z zakresu znaczenia i konsekwencji wspólnej produkcji w kontekście szkolnictwa wyższego. Część druga ma charakter empiryczny i zawiera wyniki badania własnego (ankieta), w ramach którego przeprowadzona została segmentacja studentów w oparciu o wymiary współprodukcji usługi edukacyjnej i zarysowano profil uczestników poszczególnych segmentów. Artykuł zakończony jest praktycznymi wskazówkami dla uczelni. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with an issue of student participation (co-production, joint production) in university processes and is of theoretical and empirical nature. It consists of two parts: in the first part the literature review on the meaning and consequences of co-production in the higher education context is presented. The second part presents and discusses results of an empirical study (survey) in which students were segmented on the basis of the dimensions of co-production of the educational service. Also, profiles of participants in each segment are outlined, as well as practical implications are discussed. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
160--172
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Aarikka-Stenroos, L., i Jaakkola, E. (2012). Value co-creation in knowledge intensive business services: a dyadic perspective on the joint problem solving process. Industrial Marketing Management, 41(1), ss. 15-26.
  • Ballantyne, D., i Varey, R.J. (2008). The service-dominant logic and the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 36(1), ss. 11-14.
  • Dablokhar, P. (1990). How to improve perceived service quality by improving customer participation. W B. Dunlap (Red.), Developments in Marketing Science (ss. 483-487). Cullowhee, NC: Academy of Marketing Science.
  • Diaz-Mendez, M., i Gummeson, E. (2012). Value co-creation and university teaching quality. Journal of Service Management, 23(4), ss. 571-592.
  • Dziewanowska, K. (2014). Współtworzenie wartości w edukacji wyższej w świetle badań jakościowych. Marketing i Rynek, 8, ss. 222-228.
  • Dziewanowska, K. (2017). Value types in higher education - students' perspective. Journal of Higher Education Policy and Management, ss. 1-12.
  • Dziewanowska, K. (2017a). Współtworzenie wartości w logice usługowej - przykład szkolnictwa wyższego. Zeszyty Naukowe WSES w Ostrołęce, 24(1), ss. 294-307.
  • Etgar, M. (2008). A descriptive model of the consumer co-production process. Journal of the Academy of Marketing Science, 36(1), strony 97-108.
  • Fitzsimmons, J.A. (1985). Consumer participation and productivity in service operations. Interfaces, 15(3), ss. 60-67.
  • Hu, Y., i McLoughlin, D. (2012). Creating new market for industrial services in nascent fields. Journal of Services Marketing, 26(5), ss. 322-331.
  • Judson, K.M., i Taylor, S.A. (2014). Moving from Marketization to Marketing of Higher Education: The Co-Creation of Value in Higher Education. Higher Education Studies, 4(1), ss. 51-67.
  • Lemke, F., Clark, M., i Wilson, H. (2011). Customer experience quality: an exploration in business and consumer contexts using repertory grid technique. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(6), ss. 846-869.
  • Lusch, R., i Wu, C. (2012, August). A Service Science Perspective on Higher Education. Center for American Progress, ss. 1-12.
  • Meuter, M., i Bitner, M. J. (1998). Self-service technologies: Extending service frameworks and identifying issues for research. W D. Grewal, i C. Pechman (red.), AMA Winter Educators' Conference (ss. 12-19). Chicago: American Marketing Association.
  • Nunnally, J., i Bernstein, I. (1994). Psychometric Theory (wyd. 3). New York: McGraw-Hill.
  • Prahalad, C.K., i Ramaswamy, V. (2004). Co-creation experiences: The next practice in value creation. Journal of Interactive Marketing, 18(3), ss. 5-14.
  • Ranjan, K.R., i Read, S. (2016). Value co-creation: concept and measurement. Journal of the Academy of Marketing Science, 44(3), ss. 290-315.
  • Rószkiewicz, M. (2002). Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Warszawa: PWN.
  • Song, J.H., i Adams, C.R. (1993). Differentiation through customer involvement in production of delivery. Journal of Consumer Marketing, 10(2), ss. 4-12.
  • Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki. Analizy wielowymiarowe. Kraków: Statsoft.
  • Taylor, S.A., i Judson, K.M. (2011). A service perspective on the marketization of undergraduate education. Service Science, 3(2), ss. 110-126.
  • Van Raaji, W.F., i Pruyn, A.T. (1998). Customer control and evaluation of service validity and reliability. Psychology & Marketing, 15(8), ss. 811-832.
  • Vargo, S.L., i Lusch, R.F. (2008). Service-dominant logic: continuing the evolution. Journal of the Academy of Marketing Science, 36(1), strony 1-10.
  • Vargo, S., i Lusch, R. (2004). Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing, 68(1), ss. 1-17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.