PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 27 | 301--312
Tytuł artykułu

Realny sukces wirtualnego sportu - Intel Extreme Masters - Katowice

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Real Success of Virtual Sport - Intel Extreme Masters - Katowice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł skupia się na wirtualnym sporcie zwanym eSportem, jako nowym zjawisku w branży turystycznej, rozrywkowej i sportowej. Autor analizuje zjawisko - kiedy i gdzie powstało, jak ewoluowało jak wyglądają rozgrywki i na czym polega atrakcyjność turystyczna zawodów. Pod lupę został wzięty turniej IEM odbywający się corocznie w Katowicach, jako przejaw gwałtownego wzrostu atrakcyjności eSportu w kategoriach globalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Paper focuses on virtual sports called eSports as a new phenomenon in the travel, entertainment and sports industries. The author analyze the phenomenon - when and where it was formed, how it evolved, how looks tournaments and what is the attractiveness of the competition. IEM tournament taking place every year in Katowice was analyzed, as a manifestation of the rapid growth of eSports attractiveness in global terms. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
301--312
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki Filia w Tomaszowie Mazowieckim
Bibliografia
  • Blockbuster Video World Game Championship Guide (1994), "GamePro Magazine", June 1994.
  • Bramwell T. (2010), Walter Day leaves Twin Galaxies. EuroGamer, www.eurogamer.net (dostęp 18.05.2017).
  • Dota 2 Prize Pools & Top Players - eSports Profile, e-Sports Earnings. e-Sports Earnings, www.esportsearnings.com/games/231-dota-2 (dostęp18.05.2017).
  • Fromme J. (2003), Computer Games as Part of Children's Culture, "The International Journal of Computer Game Research", vol. 3, no. 1.
  • Gaudiosi J. (2015), Global esports revenues are nearing 2 billion, fortune.com (dostęp 18.05.2017).
  • Goldstein J. (2005), Violent Video Games in Handbook of Computer Game Studies, eds. Raessens, J. & Goldstein J., MIT Press, Cambridge.
  • Good O., (2012), Today is the 40th Anniversary of the World's First Known Video Gaming Tournament, kotaku.com (dostęp 18.05.2017).
  • Górski P Jr. (2017), Bądź Jordanem w e-NBA, Aperitif 2/2017.
  • Kelly K. (1993), The First Online Sports Game, wired.com, (dostęp 18.05.2017).
  • Players Guide To Electronic Science Fiction Games (1982), Electronic Games. March.
  • Miszczak O. (2016), E-sport jako przyszłościowa gałąź turystyki, na przykładzie IEM Katowice 2016, Praca dyplomowa przygotowana w Instytucie Turystyki i Rozwoju Gospodarczego w Filii UŁ w Tomaszowie Mazowieckim.
  • Plunkett L. (2011), Arcades Don't Make for Good TV (But Starcades do), kotaku.com (dostęp 18.05.2017).
  • Rutkowska-Gurak A. (2010), W poszukiwaniu miar innowacyjności rozwoju, "Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica", nr 246.
  • Surette T. (2006), Casual gamer gets serious prize, www.gamespot.com/articles (dostęp 18.05.2017).
  • Tassi P. (2015), Second US College Now Offering 'League of Legends' Scholarship, www.forbes.com, dostęp 20.07.2017
  • Wagner M.G. (2006), On the Scientific Relevance of eSports, Procedings of the 2006 International Conference on Internet Computing and Conference on Computer Game Development, CSREA Press, Las Vegas.
  • Welch, T. (2002), The History of the CPL, Cyberathlete Professional League, www.thecpl.com/leaque (dostęp 15.11.2015).
  • Źródła internetowe:
  • http://gamespit.pl/index.php/e-sport-1-historia-e-sportu-cz-1-lata-1990-2000/
  • http://gry.onet.pl/artykuly/intel-extreme-masters-2015-iem-katowice-2015/6lzk7
  • http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3886587,intel-extreme-masters-2016-ponownie-w-katowicach-iem-2016-katowice,id,t.html
  • http://www.edukacja.edux.pl/p-547-historia-sportu-i-kultury-fizycznej.php
  • http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=105, The OGA 1999
  • http://www.spidersweb.pl/2016/02/iem-2016-liczby-wyniki-zawody.html
  • http://www.waszaturystyka.pl/polska/item/1759-raport-pot-%E2%80%93-jakie-atrakcje-turystyczne-w-polsce-s%C4%85-najpopularniejsze.html
  • http://www.zstio.net/aktualnosci/383/Pierwsza-w-Polsce-klasa-e-sportowa
  • https://play.eslgaming.com/poland/
  • https://play.eslgaming.com/poland/
  • http://intelextrememasters.com
  • http://zgranarodzina.edu.pl/2017/06/23/e-sport-wlaczony-do-definicjisportu/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.