PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 236--245
Tytuł artykułu

Rola marki osobistej w kształtowaniu relacji z młodym pokoleniem na przykładzie serwisu YouTube

Warianty tytułu
The Role of the Personal Brand in Shaping Relationships with a Younger Generation on the Example of YouTube Channel
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Młodzi odbiorcy/klienci stanowią rynki docelowe dla osób działających w mediach społecznościowych. W kształtowaniu relacji z tym rynkiem szczególną rolę odgrywa marka osobista. Jej świadome kształtowanie pozwala na zwiększanie liczby młodych odbiorców oraz na budowanie długotrwałych relacji pozwalających na powiększanie zasięgu oddziaływania. W referacie przyjęto następujące cele o charakterze opisowym i poznawczym:
• scharakteryzowanie młodych odbiorców/użytkowników mediów społecznościowych,
• zidentyfikowanie i zaprezentowanie wybranych metod kształtowania relacji z młodymi odbiorcami z wykorzystaniem marki osobistej,
• wskazanie praktyk związanych z kształtowaniem relacji z młodym pokoleniem z wykorzystaniem marki osobistej.
W artykule wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz case study. (abstrakt oryginalny)
EN
Young recipients/clients are target markets for people working in social media. The personal brand plays a special role in shaping the relationship with this market. Its conscious shaping allows for increasing the number of young recipients and for building long-term relationships that allow for increasing the reach of impact. The aims of this paper of descriptive and cognitive nature are:
• characterization of young users of social media,
• identification and presentation of selected methods of shaping relationships with young recipients with the use of a personal brand,
• indication of practices related to shaping the relationship with the younger generation with the use of a personal brand.
In the paper the method of critical literature analysis and case study method are used. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
236--245
Opis fizyczny
Twórcy
  • WSB w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Baker M.J., Hart, S.J. (2008). The Marketing Book. 6th Edition, Elsevier Ltd. 2008.
  • Barnett C. (2010). Managing your personal brand online. Quill, 98(2).
  • Bilińska-Reformat K. (2015). Relacje sieci handlu detalicznego z klientami i dostawcami na tle uwarunkowań globalnych i lokalnych. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Bilińska-Reformat K., Stefańska M. (2016). Young Consumer's Behaviours on Retail Market and Their Impact on Activities of Retail Chains. Business Excellence, October.
  • Gołąb-Andrzejak E. (2014). Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium". Marketing i Rynek, nr 11, 13.
  • Hill N. (2013). Myśl i bogać się. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
  • Kaplan A., Haenleina M. (2010). Users of the World, Unite!, Business Horizons, no. 53.
  • Kosa U., Strzelec D. (2016). Zarządzanie pracownikami pokolenia Y, [on line], dostęp: 16.05.2016. Dostępny w Internecie: http://kadry.nf.pl/Artykul/8560/.
  • Kuczamer-Kłopotowska S. (2016). Rola mediów społecznościowych w komunikacji pokolenia Y. Handel Wewnętrzny, nr 3 (362).
  • Labrecque L., Markos E., Milne G. (2011). Online personal branding: Processes, challenges, and implications. Journal of Interactive Marketing, 25(1).
  • Morton R. (2012). Bringing Your Personal Brand to Life, Healthcare Executive, 27(1).
  • Niedźwiedziński M., Klepacz H., Szymańska K. (2016). Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych, Marketing i Zarządzanie nr 4(45).
  • Palmatier R.W. (2008). Relationship Marketing. Massachusetts: Marketing Science Institute, Cambridge.
  • Parris J.A. (2010). Is your self-service Millennial friendly?, "Speech Technology", styczeń-luty, http://www.speechtechmag.com/Articles/Column/Inside-Outsourcing/Is-Your-Self-Service-Millennial-Friendly-60407.aspx (dostęp: 14.10.2015).
  • Paul P. (2001). Getting inside Gen Y. American Demographics, nr 23(9).
  • Peppers D., Rogers M. (1997). Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships In the Interactive Age, London 1997.
  • Peters T. (2003). Movers and Shakers: The 100 Most Influential Figures In Modern Business. Londyn: Basic Books.
  • Poczęsna J. (2014). Personal branding - czyli jak zbudować markę osobistą w sieci?, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Personal-branding-czyli-jak-zbudowac-marke-osobista-w-sieci-3027890.html (dostęp: 11.04.2016).
  • Rampersad H.K. (2008). A new blueprint for powerful and authentic personal branding, "Performance Improvement", nr 6.
  • Razmus W. (2010). Struktura wiedzy o marce. Marketing i Rynek, 5.
  • Schawbel D. (2014). Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Gliwice: OnePress.
  • Stopczyński B. (2006). Dywersyfikacja zachowań nabywców sklepów online w zależności od wieku klienta. W: M. Krajewska-Nieckarz, A. Piekarska, A. Sołtys (red.). W stronę różnorodności - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją i potencjałem społecznym. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XVII, zeszyt 2, część III.
  • Szewczyk A. red. (2007). Społeczeństwo informacyjne - problemy rozwoju. Warszawa: wyd. Diffin.
  • Van den Bergh J., Behrer M. (2011). Jak kreować marki które pokocha pokolenie Y, Kogan Page Limited, London.
  • Wierzbowska T. (2013). Wideo i audio w sieci, W: Emarketing.
  • Williams K.C., Page, R.A. (2011). Marketing to the generations, Journal of Behavioral Studies in Business, no 33.
  • (www1) http://stapler.pl/hydepark/litery-dzielace-generacje-o-roznicach-miedzy-pokoleniem-x-y).
  • (www2) http://www.media-cyfrowe.e-media.net.pl/, (18.09.2013).
  • (www3) http://www.theconversationprism.com/, (18.10.2014).
  • (www4) Najlepiej zarabiający youtuberzy na świecie, http://www.radiozet.pl/Rozrywka/O-tym-sie-mowi/Najbogatsi-youtuberzy-na-swiecie-RANKING-00012948, (11.04.2016).
  • (www5) K. Domaradzki, Najlepiej zarabiający youtuberzy http://www.forbes.pl/youtube-2015-ranking-najlepiej-zarabiajacych-youtuberow,artykuly,199726,1,1.html (11.04.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.