PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 290--302
Tytuł artykułu

Trend zdrowego stylu życia a zachowania konsumentów na rynku żywności

Warianty tytułu
Trend of Healthy Lifestyle and Consumer Behavior on Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja zachowań konsumentów na rynku żywności w kontekście współczesnego i rozwijającego się dynamicznie trendu zdrowego stylu życia. Na podstawie literatury przedmiotu wskazano na zachowania i aktywności w różnych sferach życia ludzkiego, które są komponentami prozdrowotnego stylu. Zaprezentowano także wyniki badania własnego, na podstawie, którego dokonano charakterystyki zachowań nabywczych oraz przeanalizowano zwyczaje żywieniowe i główne motywy zakupu produktów żywnościowych wpisujących się w trend zdrowego stylu życia. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present consumer behavior on the food market in the context of a modern and dynamically developing trend of a healthy lifestyle. Basing on the literature review, behaviors and activities in various spheres of human life, which are components of a healthy style, were pointed out. The results of the own study were also presented, based on which the characteristics of buying behavior were made and the nutritional habits and main motives for purchasing food products that fit into a healthy lifestyle trend were analyzed. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
290--302
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Choi J., Zhao J. (2014). Consumers' behaviors when eating out. Does eating out change consumers' intention to eat healthily?, British Food Journal, Vol. 116, No. 3, 494-509.
  • Dąbrowska A., Ozimek I. (2011). Zdrowy styl życia jako nowy trend w zachowaniach współczesnych konsumentów, Handel Wewnętrzny, nr 4, 50-59.
  • Divine R.L., Lepisto L. (2005). Analysis of the healthy lifestyle consumer, The Journal of Consumer Marketing, Vol 22, No. 4/5, 257-283.
  • Eves A., Corney M., Kipps M., Noble C. (1997). Nutrition knowledge of caterers and constraints to offering more healthy meals, International Journal of Hospitality Management, Vol. 16, No. 4, 403-317.
  • Gassin A.L. (2001). Helping to promote healthy diets and lifestyles: the role of the food industry, Public Health Nutrition, 4(6A), 1445-1450.
  • Goetzke I.G., Spiller A. (2014). Health-improving lifestyles of organic and functional food consumers, British Food Journal, Vol. 116, No. 3, 510-526.
  • Jarosz M., Bułhak-Jachymczyk B. (red.) (2008). Normy żywienia człowieka, Warszawa: PZWL.
  • Jasiulewicz A. (2015). Konsumpcjonizm i dekonsumpcja jako współczesne trendy rynkowe. Zachowania polskich konsumentów, J. Agribus. Rural Dev. 37 (3), 417-425.
  • Mei Z., Grummer-Strawn L.M., Pietrobelli A., Goulding A., Goran M.I., Dietz W.H. (2002). Validity of body mass index compared with other body-composition screening indexes for the assessment of body fatness in children and adolescents, American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 75, No. 6, 978-985.
  • Myung-Ja K., Choong-Ki L., Woo Gon K., Joung-Man K. (2013). Relationships between lifestyle of health and sustainability and healthy food choices for seniors. International Journal of Contemporary Hospitality Meanagement, Vol. 25, No. 4, 558-576.
  • Raport Inqiury Market Research (2017). Zdrowe odżywianie - potrzeby i postawy Polaków, http://inquirymarketresearch.pl/zdrowe-odzywianie-potrzeby-postawy-polakow-raport/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.