PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 46 | 37--47
Tytuł artykułu

System okresowych ocen pracowniczych we współczesnym przedsiębiorstwie - teoria a praktyka - na przykładzie firmy Chemtex sp. z o.o.

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Periodic Staff Assessment System in a Present-Day Company - Theory and Practice - as Illustrated by the Chemtex Ltd Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jak wiadomo pracownicy są istotnym kapitałem pracodawcy i bez ich wiedzy, umiejętności, a przede wszystkim lojalności i zaangażowania organizacja nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Prostym sposobem zatrzymania pracownika w firmie może okazać się zmiana podejścia managera i szczera rozmowa z pracownikiem. Być może wystarczające będzie zaproponowanie szkolenia uzupełniającego wiedzę, rozwijającego odpowiednie kompetencje, lub bieżące rozmowy na temat pojawiających się problemów. Pracownikom często potrzebne jest dobre słowo, pochwała z ust przełożonego oraz docenienie ich starań, a managerowie nie zwracając na to uwagi mogą powodować frustrację pracowników. Często spotyka się stwierdzenie, że ludzie odchodzą z pracy nie ze względu na Firmę, ale na przełożonego. Myśląc o tym stwierdzeniu w kontekście Spółki oczywistym rozwiązaniem wydaje się zwiększenie wśród kadry zarządzającej świadomości ich stanowiska oraz ograniczenie obowiązków nie związanych z zarządzaniem pracownikami, przez co managerowie mieliby więcej czasu i możliwości na indywidulane podejście do każdego ze swoich podwładnych, znalezienie i zastosowanie odpowiednich motywatorów, czy po prostu konstruktywną rozmowę. Dzięki takiemu zabiegowi managerowie mogliby poczuć, że to właśnie zarządzanie pracownikami jest trudnym, ale satysfakcjonującym obszarem ich działania i zaczęliby poszukiwać najlepszych rozwiązań zwiększających zaangażowanie i satysfakcję pracowników oraz organizować częstsze spotkania z podwładnymi, bo jak powiedział Dale Carnegie "jedynym sposobem wywarcia wpływu na drugiego człowieka jest rozmowa o jego pragnieniach i pokazanie mu, jak je może spełnić" (abstrakt oryginalny)
EN
It is commonly known that employees are a crucial capital for their employer and no organization can operate properly without their knowledge, skills and, first of all, loyalty and commitment. A simple way to keep an employee in the company may be sometimes to change the manager's attitude and to talk openly with the employee. Perhaps it will be enough to offer some training that will develop employee's competencies and expertise or to talk about emerging problems on an on-going basis. Employees frequently need a word of praise or appreciation from their superiors and they may be frustrated if they do not get it. One can often hear the opinion that employees hand in their notices because of their superior and not the company itself. Thus, as regards the Company under investigation, it seems obvious that the managing staff should be made more conscious of their responsibilities; their duties that are not related to management itself should be limited so that they have more time and opportunities for an individual approach to every employee and for the search and implementation of adequate incentives, not speaking of a sincere conversation. In consequence, they would get the impression that staff management is a difficult but satisfying area of their activity and they would look for the best solutions leading to an increase in staff commitment and satisfaction. They would find time for more frequent meetings with their inferiors in line with Dale Carnegie's rule that The only way on earth to influence other people is to talk about what they want and show them how to get it. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • [1] Ambroziak D., Moj M., Oszustwa i nieuczciwość w organizacji, Oficyna a Wolter Kluwers Business, Warszawa 2013.
  • [2] Blanchard K. oraz współzałożyciele i konsultanci The Ken Blanchard Companies, Przywództwo Wyższego Stopnia, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007.
  • [3] Ciekanowski Z., Kapitał ludzki najistotniejszym elementem w organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach nr 101, Administracja i Zarządzanie 2014.
  • [4] Król H., Od pracy do kapitału ludzkiego [w:] Król H., Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • [5] Kubik K., Kryteria oceny pracowników współczesnych organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach Nr 103, Seria Administracja i Zarządzanie 2014.
  • [6] Łucewicz J., Ocenianie pracowników [w:] T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C. H. Beck Warszawa 2004.
  • [7] Marciniak J., Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
  • [8] Ochyra I., ISO w praktyce. System ocen okresowych pracowników, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Warszawa 2013.
  • [9] Penc J., Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji, Wydawnictwo Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.
  • [10] Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie - procesy - metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • [11] Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.
  • [12] Stabryła A. (red.), Analiza i projektowanie systemów zarządzania przedsiębiorstwem, MFiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2010.
  • [13] Stabryła A., (red), Zarządzanie w kryzysie, Wydawnictwo Mfiles, Kraków 2010.
  • [14] Stoner J. A. F., Freeman R. E., Gilbert D. R. Jr., Kierowanie, Polskie Wydawnictwo e, Warszawa 2001.
  • [15]. http://www.hillway.pl/cytaty-praca-zarzadzanie-motywacja-komunikacja-szkolenia-biznesowe/
  • [16]. Materiały wewnętrzne firmy Chemtex sp. z o.o.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.