PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 486--494
Tytuł artykułu

Nowe technologie a ewolucja koncepcji marketingu - obecny stan wiedzy i kierunki zmian

Autorzy
Warianty tytułu
New Technologies and the Concept of Marketing - Current Knowledge and Trends of Changes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Otoczenie rynkowe współczesnych organizacji podlega gwałtownym przeobrażeniom wskutek rozwoju nowych technologii, to zaś prowadzi do ewolucji marketingu w jego koncepcyjnym oraz aplikacyjnym wymiarze. Niniejszy artykuł ma na celu podsumowanie obecnego stanu wiedzy w tym zakresie oraz stworzenie ramy teoretycznej dla przyszłych badań w oparciu o krytyczną analizę literatury. Wynika z niego, że nowoczesny marketing przekształca się w kierunku większej otwartości przedsiębiorstw na zewnątrz, aprecjacji klienta i angażowania go w tworzenie produktów, indywidualizacji oraz pogłębiania organizacji procesowej i marketingowej. Przekłada się to również na jego aspekty strategiczne oraz operacyjne poprzez powstawanie nowych modeli biznesowych oraz narzędzi. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern day business environment is dramatically transforming due to a fast-paced technological progress, which leads to the evolution of marketing on both conceptual and practical level. The aim of this paper is to summarize the current knowledge in this area as well as to create a framework for future scientific efforts through a literature review. The most important conclusion is that under such circumstances marketing concept should emphasize openess, client-first approach combined with prosumption, individualization as well as proces-oriented approach. This shift also affects marketing strategy and operations resulting in the emergence of new business models and marketing tools. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
486--494
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Balandin A.A., Ghosh S., Bao W., Calizo I., Teweldebrhan D., Miao F., Lau C.N. (2008). Superior Thermal Conductivity of Single-Layer Graphene, Nano Letters 8 (3), s. 902-907.
  • Bishop B. (2001). Marketing globalny ery cyfrowej, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Bultje R., van Wijk J. (1998). Taxonomy of Virtual Organizations, Based on Definitions, Characteristics and Typology, www.virtual-organization.net, Newsletter 1998, No. 2.
  • Burn J., Marshall P., Burnett M. (2002). E-business Strategies for Virtual Organizations, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Dobiegała-Korona B. (2008). Integrująca rola marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W: Z. Dworzecki, M. Romanowska (red.), Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Doligalski T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Doligalski T. (red.) (2014). Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Doyle P. (2003). Marketing Wartości, Warszawa: Felberg.
  • Gordon I.H. (2001). Relacje z klientem. Marketing partnerski, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Grandys A.J. (2000). Marketing i technologia informacyjna, o związkach strategii marketingowych i strategii IT, Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
  • Gronroos C. (1996). Relationship Marketing - Strategic and Tactical Implications, Management Decisions, Vol. 34, No. 3, 5-14.
  • Grudzewski W.M. (2006). Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 3, 11-19.
  • Hirth M., Hoßfeld T., Tran-Gia P. (2011). Anatomy of a Crowdsourcing Platform - Using the Example of Microworkers.com, 5th IEEE International Conference on Innovative Mobile and Internet Services in Ubiquitous Computing (IMIS 2011), June 2011.
  • Kalyanam K., McIntyre S. (2002). The E-Marketing Mix: A Contribution of The E-Tailing Wars, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 30, No. 4, 487-499.
  • Kelly K. (2016). The Inevitable: Understanding the 12 Technological Forces That Will Shape Our Future, Nowy Jork: Viking Press.
  • Kotler P., Caslione J.A. (2009). Chaos: Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, Warszawa: MT Biznes.
  • Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2016). Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Szczęśliwy człowiek!, Warszawa: MT Biznes.
  • Kotler P., Keller K.L. (2013). Marketing, Poznań: Rebis.
  • Marr B. (2017). 3 Massive Big Data Problems Everyone Should Know About, https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2017/06/15/3-massive-big-data-problems-everyone-should-know-about/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512232

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.