PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 190--202
Tytuł artykułu

Ewolucja, kierunki zmian i możliwe scenariusze rozwoju handlu detalicznego online

Autorzy
Warianty tytułu
Evolution, Directions of Changes and Possible Scenarios for the Development of Online Retail
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest wskazanie kierunków zmian i rozwoju trendów dotyczących współczesnego e-handlu detalicznego. Biorąc pod uwagę dynamikę zmian związanych z szeroko pojętym e-commerce, autor podejmuje próbę wskazania scenariuszy rozwoju handlu internetowego w perspektywie zmian technologicznych. W podsumowaniu podkreśla, iż rozwój Internetu przyczynił się do zmian w strukturze sprzedaży detalicznej, powstały nowe kanały sprzedaży. Działanie wielokanałowe, w tym wykorzystanie mobilności konsumentów, to jeden z trendów, który będzie umacniał się coraz bardziej w najbliższej przyszłości. Przewidywane kierunki zmian i rozwoju w obszarze e-handlu to przede wszystkim: personalizacja oferty i przekazu marketingowego; ułatwienie płatności mobilnych; skrócenie czasu oczekiwania na przesyłkę; wykorzystanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości; aktywizacja social commerce. Artykuł ten jest w całości pracą teoretyczną, powstałą na podstawie dostępnej literatury, a także opublikowanych raportów i badań przeprowadzonych przez specjalistów branży e-commerce. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of the research paper is discovering and determining the direction of changes and trends in contemporary online retail. Considering the dynamics of change in the wide scope of e-commerce, the author attempts to draw various development scenarios in view of technological advancements. In the summary, the author stresses that expansion of the internet has brought about changes in the structure of retail, with new channels emerging. A multi-channel effort, including making use of consumers' mobilty is one of the trends predicted to strenghten in the near future. The predicted direction of change and development in e-commerce consists first and foremost of: marketing message and offer personalization, facilitating mobile payments, shorter delivery times, making use of virtual and augmented reality, activizing social commerce. The paper, as a whole, is inherently theoretical, based on exisiting available works as well as research and papers published by e-commerce specialists. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
190--202
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Cox R., Brittain R. (2000). Zarządzanie sprzedażą detaliczną. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (2010). Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Deloitte (2017). Global Powers of Retailing 2017 The art and science of customer. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/consumer-industrial-products/gx-cip-2017-global-powers-of-retailing.pdf (09.01.2018).
  • Dębski K. (2015). Programmatic buying. Czy automatyzacja zastąpi media plannerów?. Interaktywnie.com. http://interaktywnie.com/okiem-eksperta/programmatic-buying-czy-automatyzacja-zastapi-media-plannerow-250234 (05.04.2016).
  • Dreamcommerce (2017). Shoper. Raport z polskich sklepów internetowych 2017. Warszawa: Dreamcommerce.
  • Dworek T. (2012). Tylko w Poznaniu - zakupy na przystanku. Lepszypoznań.pl. http://www.lepszypoznan.pl/2012/11/13/tylko-w-poznaniu-zakupy-na-przystanku.html (24.03.2016).
  • Ecommerce Foundation. (2016). Global B2C E-commerce Report 2016. Facts, Figures, Infographics! Trends of 2015 and the 2016 Forecast of the GLobal B2C E-commerce Market of Goods and Services. Amsterdam: Ecommerce Foundation. https://www.ecommercewiki.org/wikis/www.ecommercewiki.org/images/5/56/Global_B2C_Ecommerce_Report_2016.pdf (15.02.2018).
  • eMarketer. (2016). Worldwide retail ecommerce sales: e-marketer's uptade estimates and forecast through 2019. eMarketer.com. http://www.emarketer.com/public_media/docs/eMarketer_eTailWest2016_Worldwide_ECommerce_Report.pdf (14.02.2018).
  • Felda M. (2012). Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów. Warszawa: Walters Kluwer Polska.
  • Gazdecki M., Sznajder M. (2011). Przemiany w handlu detalicznym i konsumencka ocena punktów sprzedaży w Polsce. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytety Przyrodniczego w Poznaniu.
  • Gemius Polska (2015). E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska, Warszawa: Gemius Polska.
  • Gemius Polska (2016). E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, Warszawa: Gemius Polska.
  • Gregor B., Stawiszyński M. (2002). E-commere. Bydgoszcz-Łódź: Oficyna Wydawnicza Branta [w:] Pichta G. (2005). Uwarunkowania rozwoju nowoczesnych form handlu detalicznego. Kraków: Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie Nr 680, s. 65.
  • Grzesiuk A. (2010). Handel detaliczny, jako pracodawca we współczesnej gospodarce. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • Interaktywnie.com (2017). Raport E-commerce 2017. Wrocław: Interaktywnie.com.
  • Kotler Ph. (2005). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.
  • Kazanowski D. (2007). Nowy marketing w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Difini, s. 51-53 [w:] Szopiński T. (2012). E-konsument na rynku usług. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.pl.
  • Kobyła A. (2016). Beaconowa rewolucja po polsku. Gazeta Bankowa. http://www.gb.pl/beaconowa-rewolucja-po-polsku-pnews-809.html (15.08.2017).
  • Linteri (2016). Mobile w realu. Cyfrowy dialog z fizycznym konsumentem. Warszawa: Linteri.
  • McKinsey. (2016). Raport Cyfrowi Polacy - konsumenci w czasach e-rewolucji. Warszawa: McKinsey.
  • Małachowski A. (red.) (2006). Wprowadzenie do i-handlu. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.
  • Meier A., Stormer H. (2009). eBusiness and eCommerce Managing the Digital Value Chain, Berlin: Wydawnictwo Springer.
  • Mikowska M. (2015). POLSKA.JEST.MOBI 2015, Katowice: jestem.mobi.
  • Mobile Institute (2015). mShopper. Polacy na zakupach mobilnych, Warszawa: Mobile Institute.
  • Moore G.A. (2002). Crossing The Chasm, Nowy Jork: Collins Business Essentials.
  • Niedźwiedziński M. (2004). Globalny handel elektroniczny, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Pearson B. (2016). 7 Under-The-Radar Retail Trends For 2017. Forbes. https://www.forbes.com/sites/bryanpearson/2016/12/28/7-under-the-radar-retail-trends-for-2017/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512398

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.