Warianty tytułu
Determinants of Staff Attitudes to Corporate Change. Research Results
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest pokazanie, na podstawie badań empirycznych, statystycznej siły związku pomiędzy wymiarami kultury i stylami przywództwa a postawą pracowników wobec zmian. Podstawową tezą jest stwierdzenie głoszące, że kultura organizacyjna oraz style przywództwa determinują postawy pracowników wobec zmian w przedsiębiorstwie, dokonywanych przez realizowane w nich projekty. Wyniki badań pokazują, że aprobata wprowadzanych zmian (realizacji projektów) jest powiązana z małym dystansem władzy oraz aktywizująco-strategicznym stylem przywództwa.(abstrakt oryginalny)
The article aims to show, on the basis of empirical research, a statistical significance of the relation between dimensions of culture and leadership styles on the one hand and the staff attitudes to change on the other. The basic thesis is a statement that the organisational culture and leadership style determine the staff attitudes to corporate change as a result of implemented projects. The research results indicate that the approval of the introduced changes (project implementation) is connected with a small power distance as well as an activating strategic leadership style.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
167--180
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Aczel A., Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2000.
- Kaplan B., Kaiser R., Wszechstronny lider, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
- Lewicki R., Wiethoff G., Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie, w: Rozwiązywanie konfliktów, red. M. Deutsch, P. Coleman, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
- Mider D., Marcinkowska A., Analiza danych ilościowych dla politologów, INP UW, Warszawa 2013.
- Pinto J., Project Management, Person, Boston 2016.
- Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Sułkowski Ł., Czy warto się zajmować kulturą organizacyjną?, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2008, nr 6.
- Sułkowski Ł., Kulturowe procesy zarządzania, Difin, Warszawa 2012.
- Uslaner E., Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, w: Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Boguni-Borowska, Znak, Kraków 2008.
- Winch S., Substytuty przywództwa w organizacji, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.
- Young E., On the Naming of the Rose. Interests and Multiple Meanings as Elements of Organizational Culture, "Organization Studies" 1989, s. 187-206.
- Zarządzanie projektami, red. M. Trocki, E. Bukłaha, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512466