PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 503 Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości | 236--245
Tytuł artykułu

Key Performance Indicators in Local Government in Poland

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Key Performance Indicators w jednostkach samorządu terytorialnego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Jednym z podstawowych zarzutów stawianych jednostkom sektora finansów publicznych, w tym jednostkom samorządu terytorialnego, jest brak gospodarności i powiązania ponoszonych przez nie wydatków z efektami. Podobnie jak w podmiotach komercyjnych coraz większy nacisk kładzie się na możliwości przedstawienia efektów ich działalności nie tylko za pomocą wskaźników finansowych. Celem opracowania jest próba przedstawienia możliwości i korzyści płynących z wprowadzenia raportowania Key Peformance Indicators w jednostkach samorządu terytorialnego. Przeprowadzone badania wskazują, że wykorzystanie KPI do raportowania osiąganych wyników w różnych obszarach działalności jest w tych jednostkach w pełni uzasadnione. Opracowanie zbioru KPI wspólnych dla wszystkich jednostek samorządu ułatwi porównywalność osiąganych wyników zarówno w czasie, jak i w przestrzeni. Nowością w artykule jest przedstawienie możliwości wykorzystania KPI do raportowania w polskich jednostkach samorządu terytorialnego(original abstract)
One of the basic accusations against public finance units, including local governments (lg), is the lack of economic efficiency and relations of the expenditures and outcomes. Just like in the case of commercial entities, local governments put more emphasis on the possibility to present the effectiveness of their operations not only by means of financial indicators. The herein study constitutes an attempt to demonstrate the possibilities and benefits of introducing the Key Performance Indicators (KPI) reporting in lg. According to the conducted research it results that the use of KPI in order to report on the achieved outcomes in different fields of activities is fully reasonable in terms of local governments. The elaboration of a set of common KPI for all the units shall facilitate the comparison of the achieved results both in time and space. The article presents a new issue that are the opportunities of using KPI in the Polish local governments in order to prepare reports(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Poznań University of Economics and Business
Bibliografia
  • Andrews R., 2014, Performance Management and Public Service Improvement, Evidence review prepared for the Commission on Public Service Governance and Delivery.
  • Baird K., Schoch H., Chen Q.J., 2012, Performance management system effectiveness in Australian local government, Pacific Acounting Review, Vol 24, No 2.
  • Bovaird T., Loeffler E., 2002, Moving from excellence models of local service delivery to benchmarking "good local governance", International Review of Administrative Sciences, Vol. 68.
  • Boyne G.A., 2004, Explaining public service performance: does management matter?, Public Policy and Administration, Vol. 19, Issue 4.
  • Davis H., Martin S., 2002, Evaluating the best value pilot programme: measuring "success" and "improvement", Local Government Studies, Vol. 28, No 2.
  • Demirkaya Y., 2006, The changing management of local government under New Labour in England: Best value policy, Public Administration and Management, Vol. 11, No. 2.
  • Drucker P.F., 1990, Managing the Non-profit Organization. Practices and Principles, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York.
  • Ghobadin A., Ashowrth J., 1994, Performance measurement in local government - concept and practice, International Journal of Operations & Production Management, Vol. 14, No 5.
  • Haynes P., 2003, Managing Complexity in the Public Services, Open University Press, London.
  • Hodgett S., Jonhson D., 2001, Troubles, partnerships and possibilities: A study of the Making Belfast Work development initiative in Northern Ireland, Public Administration and Development, Vol. 21, No. 4.
  • Janes A., Faganel A., 2013, Instruments and methods for the integration of company's strategic goals and key performance indicators, Kybermetes, Vol. 42, Iss. 6.
  • Kaplan R.S., 2001, Strategic performance measurement and management in nonprofit organizations, Nonprofit Management & Leadership, Vol. 11, issue 3.
  • Maddock S., 2002, Making modernisation work: New narratives, change strategies and people man- agement in the public sector, International Journal of Public Sector Management, Vol. 15, No. 1.
  • McAdam R., Walker T., Hazlett S.A., 2011, An inquiry into the strategic-operational role of performance management in local government, International Journal of Public Sector Management, Vol. 24.
  • National Oversight and Audit Commission, 2015, Performance Indicators in Local Authorities 2014, NOAC Report, December. National Oversight and Audit Commission, 2016, Performance Indicators in Local Authorities 2015, NOAC Report, November.
  • Niven P.R., 2003, Balanced Scorecard Step-by-step for Government and Nonprofit Agencies, John Wiley & Sons, Hoboken.
  • Parmenter D., 2007, Key Performance Indicators, Developing, implementing and using winning KPIs, John Wiley & Sons, Hoboken.
  • Permenter D., 2016, Kluczowe Wskaźniki Efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie, Helion, Gliwice.
  • Punniyamoorthy M., Murali R., 2008, Balance score for the balanced scorecard: a benchmarking tool, Benchmarking: an International Journal, Vol. 15, Iss. 4.
  • Skoczylas W., 2011, Strategiczna karta wyników w pomiarze osiągnięć jednostki samorządu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 687, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, Nr 48, Szczecin.
  • Smith P., 1990, The use of performance indicators in the public sector, Journal of the Royal Society, Series A, Vol. 153, No 1.
  • Spearman K., 2013, Financial Management for Local Government, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512732

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.