PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1057 Integracja procesów logistycznych | 23--29
Tytuł artykułu

The Methods of Establishing Politics of Assortment in a Trade Company

Autorzy
Warianty tytułu
Metody kształtowania polityki asortymentowej w firmie handlowej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The main goal of following analysis is to prove how significant key to any firm's success and survival is an understanding of its cash-to-cash cycle and ability to optimize three cash leverage points - accounts payable, inventory and accounts receivable - to select right trade assortment offer and increase firm value. (fragment of text)
Głównym celem niniejszej analizy jest wykazanie istotności cyklu konwersji gotówki przy kształtowaniu oferty firmy handlowej. Ostateczne decyzje dotyczące szerokości i głębokości posiadanego asortymentu muszą być poprzedzone zarówno analizą otoczenia, jak i analizą własnych możliwości. Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod jest zestawienie wielkości sprzedaży poszczególnych pozycji asortymentowych na tle całej firmy. Kluczowym elementem takich analiz, często pomijanym w polskich przedsiębiorstwach, jest strategia zarządzania kapitałem obrotowym. Bardzo użytecznym wskaźnikiem zarządzania kapitałem obrotowym jest cykl konwersji gotówki (z ang. Cash-to-cash cycle time). Celem analiz obrotu poszczególnymi rodzajami asortymentu jest wyznaczenie dla każdego z nich przewidywanych wartości zysku ze sprzedaży. W konsekwencji uzyskamy pełny obraz na to, jaki udział ma obrót danym artykułem, grupą artykułów czy też grupą towarową na tle całej firmy. Dzięki tej analizie można między innymi znacznie efektywniej rozdysponowywać budżety różnorodnych zasobów w firmie (np. czasu, powierzchni magazynowej, powierzchni handlowej czy środków marketingowych) dla każdego rodzaju asortymentu handlowego. Ta dopiero metoda wydaje się właściwie skonstruowanym narzędziem pomocnym w wyznaczaniu odpowiedniej struktury oferty handlowej firmy, która ma umożliwić w rezultacie osiągnięcie założonych uprzednio celów. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Szulce H., Struktura i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998.
  • Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.
  • Rutkowski A., Zarządzanie finansami, PWE, Warszawa 2003.
  • Hutchinson P.D., PH. D., M. Theodore Farris II, PH. D., CTL, Managing the Cash-to-cash cycle to increase a firm value, March/April 2004 Today's CPA.
  • Timothy W. Koch, S. Scott MacDonald, Overview of credit policy and loan characteristics, Copyright © 2003 by South-Western, a division of Thomson Learning.
  • Hoskin@Fizzel, Financial accounting - a user perspective, Wiley; Third Canadian Edition.
  • Heitor Almeida, Murillo Campello, and Michael S. Weisbach, The Cash Flow Sensitivity of Cash.
  • Kate Vitasek, Supply Chain Visions, Bellevue, Washington.
  • Churchill Neil C., John W. Mullins. 200, How Fast Can Your Company Afford to Growl, Harvard Business Review (May 2001); 135-143.
  • Kieso Donald E., Jerry J. Weygandt, Terry D. Warfield 2001, Intermediate Accounting (10th Edition). New York: John Wiley & Sons, Inc.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512734

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.