PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 8, cz. 1 Logistyka w naukach o zarządzaniu. Część 1 | 135--150
Tytuł artykułu

Transgraniczny handel elektroniczny jako wyzwanie dla e-detalistów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cross-border E-commerce as a Challenge for E-tailers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie charakterystyki, korzyści i ograniczeń transgranicznego handlu elektronicznego. Do jego realizacji wykorzystano dostępne źródła literaturowe. (fragment tekstu)
EN
The e-commerce sales value is still growing. Most of the products are bought by local customers. The Internet, however, allows customers to purchase abroad, while commerce companies can sell products to customers from other countries. Such transactions are referred to as cross-border e-commerce. This is a way for e-tailers to increase sales but it is also a source of more potential competitors. On the one hand, customers benefit from access to a larger range of products and lower prices, and, on the other hand, they often have to pay more for a delivery and wait longer for the ordered product. The aim of this article is to present the characteristics, benefits and limitations of cross-border e-commerce. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • AT Kearney (2015), Lifting the Barriers to E-Commerce in ASEAN, AT Kearney, Korea.
  • Copenhagen Economics (2013), E-commerce and delivery. A study of the state of play of EU parcel markets with particular emphasis on e-commerce, European Commission, Bruksela.
  • DPD (2017), Odzież i książki - DPDgroup prezentuje najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych w sieci, Informacja prasowa, DPD Polska, Warszawa.
  • European Commission (2012), An integrated parcel delivery market for the growth of e-commerce in the EU. Green paper, European Commission, Bruksela.
  • European Commission (2013), Roadmap for completing the single Market for parcel deliver, European Commissions, Bruksela.
  • Ecommerce Europe (2015), European B2C E-commerce Report 2015, Ecommerce Europe, Bruksela.
  • FedEx (2017), Gospodarka cyfrowa źródłem optymizmu i wzrostu sprzedaży w europejskim sektorze MŚP, SME Export Report, Warszawa.
  • Gemius (2015), E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska, Gemius, Warszawa.
  • Gümüş M., Li S., Oh W., Ray S. (2013), Shipping fees or shipping free? A tale of two price partitioning strategies in online retailing, "Production and Operations Management", 22(4), ss. 758-776.
  • Kawa A. (2017), Kształtowanie relacji z klientami w handlu zintegrowanym wielokanałowo, Organizacja i Kierowanie 2, 176, ss. 285-298.
  • Kawa A., Zdrenka W. (2016), Conception of integrator in cross-border e-commerce, LogForum, 12.
  • Łapiński K., Peterlik M., Wyżnikiewicz B. (2012), Działalność transgraniczna polskich sklepów internetowych, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa.
  • Szymura-Tyc M. (2005), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • The European Consumer Centres' Network (2011), Online Cross-Border Mystery Shopping - State Of The E-Union, ECC-Net, Albertslund.
  • Accenture (2016), Cross-Border Ecommerce [online], https://www.accenture.com/t20160830T101949__w__/cn-en/_acnmedia/PDF-29/Accenture-Cross-Border-Ecommerce.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • AliResearch (2016), Global Cross Border e-Commerce Market 2020 [online], http://unctad.org/meetings/en/Presentation/dtl_eweek2016_AlibabaResearch_en.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • ASEAN (2017), http://asean.org, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Cheliński R. (2016), Handel transgraniczny on-line ze stałą tendencją wzrostu, Poczta Polska [online], https://ecommerce.poczta-polska.pl/pl/artykuly/archiwum/2016/handel-transgraniczny-on-line-ze-stala-tendencja-wzrostu, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Cheliński R., Szymkowiak B. (2017), Cross-border eCommerce. Szansa czy zagrożenie?, Poczta Polska [online], poczta-polska.pl/hermes/uploads/2017/01/raport-cbec-23.01.2017.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Blankenship W. (2017), E-Commerce Berlin Expo: Cross-Border E-Commerce Questions Answered [online], https://www.ecommerce-nation.co/ecommerce-berlin-expo-cross-border-questions-answered/, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • DHL (2017), The 21st century spice trade a guide to the cross-border e-commerce opportunity [online], http://www.dhl.com/content/dam/Campaigns/Express_Campaigns/Local_Campaigns/apem/express_campaign_spice_trade_apem_en.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Dlahandlu.pl (2017), Handel transgraniczny w Polsce do końca 2017 roku wzrośnie o prawie 24% [online], http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/handel-transgraniczny-w-polsce-do-konca-2017-roku-wzrosnie-o-prawie-24,58054.html, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Ecommerce Europe (2016), Manifesto for a better parcel delivery market in Europe [online], https://www.ecommerce-europe.eu/app/uploads/2016/09/Ecommerce-Europe-Manifesto-for-a-better-parcel-delivery-market-in-Euro....pdf, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • eMarketer (2016), Worldwide Retail Ecommerce Sales Will Reach $1.915 Trillion This Year [online], https://www.emarketer.com/Article/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-Will-Reach-1915-Trillion-This-Year/1014369, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • European Commission (2015), A Digital Single Market for Europe: Commission sets out 16 initiatives to make it happen [online], http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-4919_pl.htm, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • European Commission (2017), Digital single market [online], https://ec.europa.eu/commission/priorities/digital-single-market_en, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • OECD (2017), http://www.oecd.org/sti/ieconomy/, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Kilcarr S. (2016), E-commerce, free shipping, and trucking, Fleet Owner [online], http://fleetowner.com/blog/e-commerce-free-shipping-and-trucking, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • McKinsey (2016), Cross-border e-commerce is luring Chinese shoppers [online], http://www.mckinsey.com/industries/high-tech/our-insights/crossborder-ecommerce-is-luring-chinese-shoppers, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Portalspożywczy.pl (2014), Handel transgraniczny to olbrzymie wyzwanie dla branży e-commerce[online], http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/handel-transgraniczny-to-olbrzymie-wyzwanie-dla-branzy-e-commerce,109039.html, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • PwC (2016), PwC's Trade Alert on China - What is next for Cross-border E-commerce (B2C) Business in China? [online], http://www.pwc.com/us/en/tax-services/publications/insights/what-is-next-for-cross-border-e-commerce-business-in-china-.html, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • The Economist (2014), Growing together? Free trade and Asia's technology sector [online], http://www.economistinsights.com/countries-trade-investment/analysis/growing-together-free-trade-and-asia%E2%80%99s-technology-sector, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Wiadomoscihandlowe.pl (2016), Handel transgraniczny rośnie. Napędza go e-commerce [online], https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/handel-transgraniczny-rosnie-napedza-go-e-commerce,7081, dostęp: 30 kwietnia 2017.
  • Wirtuanlnemedia.pl (2016), Komisja Europejska ujednolica e-handel: takie same ceny w różnych krajach, tańsza wysyłka, większe uprawnienia UOKiK-u [online], http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/komisja-europejska-ujednolica-e-handel-takie-same-ceny-w-roznychkrajach-tansza-wysylka-wieksze-uprawnienia-uokik-u, dostęp: 30 kwietnia 2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171512990

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.