PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 8, cz. 1 Logistyka w naukach o zarządzaniu. Część 1 | 333--342
Tytuł artykułu

Model logistyki zamówienia sklepu internetowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Order Logistics Model of an Online Shop
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest opracowanie ogólnego modelu logistyki zamówienia ze sklepu internetowego, uwzględniającego rosnące wymagania współczesnego klienta oraz gwarantującego dynamiczny rozwój handlu elektronicznego. Scharakteryzowano również kluczowe obszary oraz sposoby realizacji zamówienia w sklepie online. Poniższe rozważania mają na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu logistycznej obsługi współczesnego klienta sklepu internetowego, zaś zaproponowany model - służyć pomocą w projektowaniu nowoczesnych sklepów internetowych. (fragment tekstu)
EN
The dynamic development of e-commerce systems and information and communication systems results in the activation of small and medium enterprises operating in the e-business area. More and more companies are expanding their activities with new e-commerce sales channels. This means the need to tighten the online sales platform to market specificities, develop the correct order logistics model and apply innovative sales enhancements. The dynamics of online commerce creates the need for continuous improvement of the efficiency of the customer service process. The article attempts to develop an order logistics model of an online shop, especially in the areas which have a great influence on the acquisition, maintenance and intensification of the number of customer transactions. The model presents the process of order fulfilment and significant areas due to marketing strategies which aimed at intensifying sales of the offered products. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Budzyński W. (1999), Reklama techniki skutecznej perswazji, POLTEXT, Warszawa.
  • Cichoń M., Cisek M., Czopek K. i in. (2013), Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice.
  • Karwatka T., Sadulski D. (2011), E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa.
  • Łagutko T., Zagajewski A., Saniuk S. (2015), Kluczowe wskaźniki efektywności funkcjonowania e-commerce, "Logistyka", t. 6, ss. 721-727.
  • Majewski P. (2007), Czas na e-biznes, Helion, Gliwice.
  • Rzemieniak M. (2016), Skuteczność reklamy internetowej przedsiębiorstw transportowych w Polsce - wyniki badań, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 17, z. 11, cz. 2, ss. 393-406.
  • Szymański G. (2013), Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Witkowski K., Nikiel S., Kotylak S. (2016), How the On-Demand Economy Can Change Logistics and Supply Chain Management?, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. 17, z. 12, cz. 1, ss. 433-443.
  • Zagajewski A., Łagutko T., Saniuk S. (2014), Model logistyki zamówienia e-commerce w kontekście wykorzystania niezbędnych zasobów wewnętrznych i zewnętrznych oprogramowania open source i SaaS, "Logistyka", t. 4., ss. 4134-4143.
  • Gemius Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska (2016), E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, [online], https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf, dostęp: 3 marca 2017.
  • Gumiński M., Huet M., Kamińska M. i in. (2016), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012-2016, Główny Urząd Statystyczny [online] http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-wyniki-badan-statystycznych-zlat-2012-2016,1,10.html, dostęp: 10 marca 2017.
  • Interaktywnie.com (2015), Raporty interaktywnie.com - E-commerce [online], http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-ecommerce-2015-252160, dostęp: 5 marca 2017.
  • Interaktywnie.com (2016), Raporty interaktywnie.com - E-commerce [online], http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-ecommerce-2016-254262, dostęp: 5 marca 2017.
  • Mensis (2014), Analiza danych w e-commerce - 5 metryk e-commerce managera [online], http://mensis.pl/analiza-danych-w-e-commerce-5-metryk-e-commerce-managera/, dostęp: 3 marca 2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513104

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.